ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار سایر اخبار الزام دانشگاه ها به جذب 10 درصد اعضای هیات علمی ایثارگر (7 مرداد 92)

الزام دانشگاه ها به جذب 10 درصد اعضای هیات علمی ایثارگر (7 مرداد 92)

مديرکل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بر اساس ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزشي و پژوهشي مکلف هستند 10 درصد اعضاي هيات علمي مورد نياز خود را از بين ايثارگران جذب و يا تبديل وضعيت کنند.


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسن شهرکي پور با بيان مطلب فوق در خصوص چگونگي جذب دانشجويان شاهد و ايثارگر به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه اظهار داشت: پس از تصويب بند (ز) و (ه) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص جذب اعضاي هيات علمي و بورس دانشجويان مقطع دکتري، با برگزاري جلسات هماهنگي و تعامل با وزارت خانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت و درمان و آموزش پزشکي گام هاي مثبتي در جهت تحقق قانون برداشته است.

شهرکي پور افزود:623 نفر از فرزندان شاهد و ايثارگري که داراي مدرک کارشناسي ارشد بودند و از لحاظ علمي در زمره ممتازين و نخبگان محسوب مي شدند به منظور ادامه تحصيل در مقطع دکتري بر مبناي قانون و فرآيند جذب در دانشگاه ها و مراکز آموزشي مشغول به تحصيل شده اند.

مديرکل آموزش عالي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: از ابتداي اجراي قانون برنامه پنجم توسعه بيش از 637 نفر از جامعه شاهد و ايثارگري داراي مدرک دکتري، جذب و يا تبديل وضعيت به هيات علمي دانشگاه ها شده اند.

وی در خصوص نوع دانشگاه‌ها و تعداد اعضاي هيات علمي جذب شده در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: دانشگاه هاي تحت پوشش وزارت علوم 461 نفر را جذب کرده اند و دانشگاه هاي تحت پوشش وزارت بهداشت نيز 78 نفر، دانشگاه پيام نور 98 نفر را تا کنون جذب و يا تبديل وضعيت به هيات علمي کرده است.

شهرکي پور افزود: در سال 92 نيز با مرکز جذب اعضاي علمي تعامل خود را ادامه خواهيم داد و انتظار ما اين است که با توجه به تکاليف قانوني و مدت باقي مانده از برنامه پنجم توسعه،جذب فارغ التحصيلان با شتاب بيشتري انجام شود

کلمات کلیدی: اعضای هیات علمی، جذب اعضای هیات علمی، قوانین جدید جذب اعضای هیات علمی،، سهمیه ها در جذب اعضای هیات علمی، اعضای هیات علمی ایثارگر، جذب اعضای هیات علمی ایثارگر، جذب استاد، جذب مدرس

آمار بازدید: 529 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image