ارتباط مستقیم با 30680 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی معضل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان ( 2 مرداد 92)

معضل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان ( 2 مرداد 92)

کارشناسان آموزش عالی آلمان می‌گویند نسبت رشد متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور طی سال‌های اخیر با نرخ ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دولتی همخوانی ندارد و از این رو اکثر دانشجویان در آغاز تحصیل با معضل کمبود مسکن مواجه می‌شوند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، یافتن خانه دانشجویی در شرایطی که در هر ترم تحصیلی بر تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان افزوده می‌شود برای دانشجویان در این کشور به یک چالش جدی تبدیل شده است.



برخی از دانشجویان مجبور می‌شوند در خانه‌های موقت یا در سالن‌های ورزشی دانشگاه، شب را به روز برسانند.



آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیون نفر در دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل هستند. طی 10 سال گذشته 600 هزار نفر بر تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های این کشور افزوده شده است.



این در حالی است که طبق آمار منتشر شده از سوی «اداره امور صنفی دانشجویان» دانشگاه‌های آلمان، تعداد خوابگاه‌ها و خانه‌های دانشجویی که با امکانات دولتی ساخته شده‌اند طی سال‌های اخیر تنها سه درصد افزایش داشته است.



به گزارش ایسنا به نقل از دویچه‌وله، وضعیت کمبود خانه‌های دانشجویی در شهرهایی نظیر برلین، مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ و کلن وخیم‌تر گزارش شده است.

کلمات کلیدی: خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان، کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان، وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در آلمان، خوابگاه‌های دانشجویی، تحصیل در آلمان، ادامه تحصیل در آلمان، شرایط تحصیل در آلمان، وضعیت تحصیل در آلمان

آمار بازدید: 327 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image