ارتباط مستقیم با 30753 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش رونمایی از دستگاه تولید بیودیزل خودکار در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران (25 تیر 92)

رونمایی از دستگاه تولید بیودیزل خودکار در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران (25 تیر 92)

دستگاه تولید بیودیزل به صورت خودکار برای نصب در رستوران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران رونمایی شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سنجابی رئیس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: پژوهشکده کشاورزی در راستای حمایت از محیط زیست و تولیدات محصولات سالم کشاورزی ارگانیک، استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش مصرف سموم و کاهش آنتی‌بیوتیک‌ها فعالیت‌های خاصی را شروع کرده است.

وی در رابطه با ساخت دستگاه تولید بیودیزل افزود: از سال 1391 که مجری طرح در پژوهشکده کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد با حمایت گروه ترویجی دوستداران محیط زیست و استفاده از توان علمی و تخصصی گروه فناوری‌های پس از تولید پژوهشکده کشاورزی این دستگاه به عنوان الگویی در رابطه با کاهش مصرف انرژی در کشور ساخته شد.

رئیس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت 50 لیتری این دستگاه اظهار داشت: سوخت به دست آمده از این دستگاه معمولاً 2 تا 5 درصد به سوخت گازوئیل افزوده شده و تا 20 درصد هم نیازی به هیچ‌گونه تغییر در سیستم سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز ندارد.

وی اختراع این دستگاه را برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی ضروری دانست و گفت: این دستگاه نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه از نظر جلوگیری از آلودگی محیط زیست نیز بسیار موثر است.

سنجابی در رابطه با برنامه‌های در دست اجرا برای تولید انبوه این دستگاه تصریح کرد: طرح کلان ملی دستگاه تولید بیودیزل به صورت خودکار برای نصب در رستوران نیز در دست تدوین است و امیدواریم ساخت پایلوت 5000 لیتری در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود.

در ادامه علی زنوزی مجری طرح و عضو هیئت علمی پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: سوخت‌های زیستی تولیدی تجدیدپذیر هستند و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند و با تولید این دستگاه از مصرف بی‌رویه نفت خام جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با تولید چنین سوختی با استفاده از این دستگاه نیازی به احداث پالایشگاه‌های عظیم و گسترده نیست و این دستگاه را می‌توان در ابعاد خانگی و رستورانی در ظرفیت‌های مختلف طراحی و آماده بهره‌برداری کرد.

مجری طرح یادآور شد: این دستگاه به گونه کاملاً خودکار ساخته شده و این ویژگی منحصراً در دنیا مربوط به این دستگاه است و استفاده از آن برای هر فردی با هرگونه تخصص میسر است.

وی در رابطه با عملکرد دستگاه گفت: در این دستگاه، روغن از یک دریچه وارد دستگاه شده و از دریچه دیگر الکل برای انجام واکنش وارد دستگاه می‌شود و دستگاه با کاربر صحبت کرده و تائید میزان روغن و الکل را نهایی می‌کند و سپس با فشردن کلیدی دستگاه ظرف 12 تا 24 ساعت بسته به میزان ورودی، سوخت را آماده بهره‌برداری می‌کند.

کلمات کلیدی: دستگاه تولید بیودیزل خودکار، معرفی دستگاه تولید بیودیزل خودکار، رونمایی از دستگاه تولید بیودیزل خودکار، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، پژوهش‌های علمی و صنعتی، نصب در رستوران

آمار بازدید: 287 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image