ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد بد قولی بنیاد ملی نخبگان به برترین های روبوکاپ (24 تیر 92)

بد قولی بنیاد ملی نخبگان به برترین های روبوکاپ (24 تیر 92)

رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: بر اساس قول‌های بنیاد ملی نخبگان قرار بود تیم‌های برتر این رقابت‌ها از حمایت‌های بنیاد برخوردار شوند ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرتضی موسی خانی در مراسم تقدیر از افتخار آفرینان دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات ربوکاپ 2013 هلند، با اشاره به برخی نقاط کور در حوزه علم و فناوری، افزود: این نقاط کور با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه نیازهای داخل برطرف می‌شود موجب توجه بیشتر مسئولان به حوزه فناوری خواهد شد.

دبیر کمیته ملی ربوکاپ از ایجاد اولین شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد خبر داد و یادآور شد: اولین شرکت دانش بنیان تا پایان هفته جاری در دانشگاه آزاد قزوین مستقر خواهد شد. این شرکت دانش بنیان در حوزه طراحی و تولید بردهای هوشمند فعالیت دارد.

موسی خانی با اشاره به جایگاه علم رباتیک، اظهار داشت: در حال حاضر برای واردات نرم افزار میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می‌شود در حالی که با توسعه علم رباتیک می‌توان نیازهای داخل را در این زمینه مرتفع کرد.

رئیس کمیته ملی رباتیک به وضعیت تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جهانی رباتیک اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که رقابت‌ها در اروپا برگزار می‌شود به دلیل نزدیکی راه تیم‌های مطرح دنیا در آن شرکت دارند از این رو سطح مسابقات بسیار بالا است ولی با این شرایط تیم‌های ایرانی علی رغم بسیاری از کمبودها توانستند در هر دوره مقام‌های جهانی را به دست آورند.

موسی خانی حمایت از تیم‌های برتر را زمینه‌ای برای توسعه این فناوری در کشور دانست و یادآور شد: بر اساس قول‌های بنیاد ملی نخبگان قرار بود تیم‌های برتر این رقابت‌ها از حمایت‌های بنیاد برخوردار شوند ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی دلیل این امر را نبود آیین نامه‌ای برای وارد کردن مسابقات جدید زیر چتر حمایتی بنیاد ملی نخبگان ذکر کرد و ادامه داد: از آنجایی که تبدیل علم به ثروت از تاکیدات مسئولان بلند پایه کشور است، انتظار داریم که وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان از تیم‌های برتر این رقابت‌ها حمایت ویژه کنند.

رئیس کمیته ملی رباتیک عدم اخذ ویزا به تیم‌های ایرانی را از دیگر مشکلات تیم‌های ایرانی دانست و یادآور شد: در زمان اعزام تیم‌ها به مسابقات هلند از صدور ویزا خودداری شد که با همکاری وزارت امور خارجه موفق به دریافت ویزا شدیم.

کلمات کلیدی: بنیاد ملی نخبگان، بد قولی بنیاد ملی نخبگان، اخبار بنیاد ملی نخبگان، اخبار جدید بنیاد ملی نخبگان، آخرین خبرهای بنیاد ملی نخبگان، برترین های روبوکاپ، قول‌های بنیاد ملی نخبگان، مسابقات ربوکاپ 2013 هلند، افتخار آفرینان دانشگاه آزاد قزوین

آمار بازدید: 426 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image