ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش برترین کشورها در زمینه ابتکارات معرفی شدند/ پایین آمدن رتبه ایران (19 تیر 92)

برترین کشورها در زمینه ابتکارات معرفی شدند/ پایین آمدن رتبه ایران (19 تیر 92)

در جدیدترین گزارش شاخص جهانی ابتکارات (GII) که شب گذشته - دوشنبه شب- در نیویورک منتشر شده است، سوئیس، سوئد و انگلیس رتبه های اول تا سوم را از آن خود کرده اند.


به گزارش خبرگزاری مهر، این گزارش توسط گروهی از نهادهای دانشگاهی و شرکت های بزرگ دنیا تهیه می شود. هر سال، گزارشی از توانایی هر کشور در زمینه ابتکارات و اختراعات، منتشر شده و بر اساس قدرت اقتصادی نسبی آن کشور، رتبه بندی می شود.

بر اساس رتبه بندی سال 2013 شاخص جهانی ابتکارات هلند، آمریکا، فنلاند، چین، سنگاپور، دانمارک و ایرلند در رتبه های چهارم تا دهم قرار دارند.

جمهوری اسلامی ایران از بین 142 کشور مورد بررسی با 27.30 امتیاز در رتبه 113 جهان قرار گرفته است. این در حالی است که ایران در سال 2012 با 27.3 امتیاز در رتبه 104 و در سال 2011 با 28.41 امتیاز در رتبه 95 جهان قرار داشته است.

GII هر کشور را بر اساس هفت دسته و طبقه ارزیابی می کند که شامل موسسات، سرمایه انسانی و تحقیقاتی، زیرساخت ها، پیچیدگی بازار، پیچیدگی تجارت، خروجی دانش و فناوری و خروجی های خلاقانه می شود.

برخی از این دسته بندی ها نیز شامل بیش از 15 زیرگروه هستند از جمله "نسب دانش آموز به معلم" در دبیرستانها، ویراستاری ماهانه ویکی پدیا و آپلود کردن تصاویر ویدیویی در سایت های اجتماعی از سوی شهروندان 15 تا 69 ساله.

ارزش واقعی این داده ها بیشتر در زیرگروه هایی است که به جزئیات پرداخته اند که نشان دهنده نقاط ضعف و قوت کشورها است. به عنوان مثال آمریکا به همکاری بین دانشگاه ها و صنایع خصوصی بها داده است اما وقتی دانش آموختگان را به برنامه علمی و مهندسی می گمارد رتبه اش تنزل می کند.

در تهیه گزارش2013 GII دانشکده جانسون در دانشگاه کرنل، دانشکده تجارت INSEAD، سازمان جهانی مالکیت معنوی، شرکت Booz ، شرکت های مشاوره ای کنفدراسیون صنایع هند، شرکت مخابرات Emirian و شرکت ارتباطات چینی مشارکت داشته اند.

کلمات کلیدی: برترین کشورها در زمینه ابتکارات، معرفی برترین کشورها در زمینه ابتکارات، آشنایی با برترین کشورها در زمینه ابتکارات، پایین آمدن رتبه ایران، پایین آمدن رتبه ایران در اختراعات، رتبه ایران در اختراعات، اختراع، ابتکار، شاخص جهانی ابتکارات

آمار بازدید: 277 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image