ارتباط مستقیم با 30742 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور تشریح آخرین وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو از زبان رئیس کمیته آموزش عالی (18 تیر 92)

تشریح آخرین وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو از زبان رئیس کمیته آموزش عالی (18 تیر 92)

رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو گفت: امیدواریم این طرح برای سال 93 اجرایی شود و با تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونی به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دستورالعمل آن ابلاغ شود.


جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی آخرین وضعیت طرح سامان‌دهی سنجش و پذیرش دانشجو گفت: تمام تلاش کمیسیون بر این بود این طرح به کنکور 92 برسد، اما متاسفانه نرسید و با توجه به تلاش‌ها و نشست‌هایی که با گروه‌های مختلف از دستگاه‌های مربوطه انجام شد این موضوع به سرانجام نرسید.

وی افزود: جلسات و نشست‌هایی برای تبادل نظر با مسئولان وزارت ‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شد اما زمان زیادی به طول انجامید و در زمان مناسبی به جمع بندی نرسید.

رئیس کمیته‌ی آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد این طرح به صحن علنی مجلس رفت، اما نتوانست نظر نمایندگان را به دست آورد. بنابراین مجددا به کمیسیون ارجاع شد تا بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد:‌ در حال حاضر نیز به دنبال این هستیم که این طرح را به صورت کارشناسی‌تر و جدی‌تر در دستور کار قرار دهیم و در سال 93 طرح جامعه‌ای داشته باشیم.

هروی تصریح کرد:‌ رویکرد کمیسیون آموزش بر این اساس است تا با به قانون تبدیل کردن این طرح شرایطی را فراهم کند که سوابق تحصیلی به عنوان یک مولفه مورد توجه قرار گیرد، اما در عین حال باید در نظر داشت که آزمون و کنکور را نمی‌توانیم حذف کنیم فقط می‌توانیم سوابق تحصیلی را لحاظ کنیم و با زمان مناسب طی 2 یا 3 سال شرایطی را فراهم آوریم که سنجش از یک طرف ملاک قرار گیرد و پذیرش نیز بر اساس آزمون‌های هر دانشگاه که رقابت در آنها بیشتر است انجام شود.

وی با اشاره به کاهش سطح دانشجویی در کشور گفت: امروز شاهد هستیم که برخی از دانشگاه‌هایی که نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند امکان پذیرش دانشجو را به گونه‌ای دارند که باید شرایطی فراهم شوند تا دانشگاه‌ها به مرزی برسند که عملا نیاز به کنکور نباشد در واقع کنکور برای تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار شود که رقابت در آنها بیشتر است.

رئیس کمیته آموزش عالی و آموزش پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که بحث کنکور را به طور کلی نمی‌توان حذف کرد گفت: باید تلاش کنیم سنجش و پذیرش را به سمتی هدایت کنیم که رقابت در دانشگاه‌های پر متقاضی انجام شود و سنجش پذیرش در صورتی استفاده شود که به روال منطقی خود افتاده و بتواند هیجانات و استرس‌ها و احساسات را کاهش دهد.

هروی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سال 93 طرح سنجش و پذیرش دانشجو را اجرایی کنیم تاکید کرد:‌ تمام تلاش کمیته آموزش عالی و کمیسیون آموزش این است که طرح ساماندهی سنجش و پذرش دانشجو در کمیسیون آموزش مورد واکاوی و کارشناسی بیشتر قرار گیرد و در صورت مطرح شدن در صحن علنی به عنوان قانون جامعی به تصویب برسد که دستورالعمل‌ آن برای دستگاهها و وزارت‌خانه‌ها ابلاغ شود.

کلمات کلیدی: وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو، شرح وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو، سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو، وضعیت پذیرش دانشجو، راههای پذیرش دانشجو، ساماندهی پذیرش دانشجو

آمار بازدید: 212 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image