ارتباط مستقیم با 30610 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار سایر اخبار عدم رضایت اکثریت متقاضیان هیات علمی از فرآیند جدید جذب (18 تیر 92)

عدم رضایت اکثریت متقاضیان هیات علمی از فرآیند جدید جذب (18 تیر 92)

اکثریت متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاهها با شرکت در یک نظرسنجی عدم رضایت خود را از فرآیند جدید اعمال شده در جذب هیات علمی دانشگاهها اعلام کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی سایت هیات عالی جذب وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرآیند جدید جذب را به نظرسنجی گذاشته است. البته در سایت مذکور تعداد آراء مشخص نیست اما آنچه قابل مشاهده است، این است که 68 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی فرآیند جدید جذب در دانشگاه ها را بسیار ضعیف ارزیابی کرده اند.

تنها 5 درصد افراد رای دهنده این فرآیند را بسیار خوب و سایر افراد هم به ترتیب 4 درصد خوب، 6 درصد متوسط و 14 درصد ضعیف ارزیابی کرده اند.

همچنین بسیاری از متقاضیان در تماس با خبرگزاری مهر از طولانی بودن این فرآیند شکایت کرده و ضمن اینکه نسبت به دریافت هزینه برای شرکت در فرآیند جذب هیات علمی اعتراض داشته اند.

در حال حاضر وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد، روند جذب هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته را بر اساس فراخوان تنظیم کرده اند.

افراد متقاضی در عضویت هیات علمی دانشگاه ها باید پس از شرکت در فراخوان های مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز در انتظار بررسی صلاحیت علمی و فردی خودشان برای جذب در هیات علمی دانشگاهها بمانند که طولانی شدن این روند موجب اعتراض تعداد زیادی از افراد متقاضی شده است.

در حقیقت فرایند جذب نسبت به روش سابق متمرکز شده است.

به گزارش مهر، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1386 با تغيير شيوه جذب اعضاي هیات علمي دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي کشور با تصويب آيين نامه اي ايجاد ساختارهاي جديدي را براي جذب هیأت علمي تعريف و تعيين کرد هدف شورا از اين اقدام ضمن بهره گيري از توان تحصيل کردگان فرهيخته، کارآمد، مومن و انقلابي و جذب نيروهاي جوان و متعهد داخل و خارج از کشور ، ايجاد وحدت رويه در شيوه جذب اعضاء هیأت علمي و کاهش ديوان سالاري بوده است.

در ساختار جديد سه سطح براي جذب هیأت علمي زير مجموعه يکديگر ايجاد شده است، در راس اين ساختار، شوراي عالي انقلاب فرهنگي هياتی به نام هيات عالي جذب اعضاي هیات علمي دانشگاه ها و مراکز تحقيقات کشور تشکيل داده است که مستقيما زير نظر اين شورا فعاليت كرده و در دبيرخانه آن مستقر است. زير مجموعه اين هیات دو هیأت ديگر در دو وزارتخانه علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با عنوان هیات مرکزي جذب اعضاي هیات علمي وجود دارد که وظيفه نظارت و هماهنگي در جذب اعضاي هيات علمي دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي را بر عهده دارند.

هیات هاي اجرايي جذب اعضای هیات علمي هم كه زير مجموعه هيات مركزي هستند، در هر مجموعه دانشگاهي و موسسه تحقيقاتي عهده دار جذب متقاضيان جذب هيأت علمي هستند.

کلمات کلیدی: متقاضیان هیات علمی، رضایت متقاضیان هیات علمی، عدم رضایت متقاضیان هیات علمی، هیات علمی، جذب هیات علمی، استخدام هیات علمی، اخبار جذب هیات علمی، اخبار جدید استخدام هیات علمی

آمار بازدید: 535 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image