ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار سهم 75 درصدی دانشگاه‌های دولتی در جذب هیات علمی و نحوه پاسخگویی به اعتراضات (17 تیر 92)

سهم 75 درصدی دانشگاه‌های دولتی در جذب هیات علمی و نحوه پاسخگویی به اعتراضات (17 تیر 92)

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، گفت: در طی کمتر از پنج سال گذشته نزدیک به 20 هزار عضو هیات علمی بورسیه و جذب شده‌اند که از این میان 75 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی و وابسته به دستگاه‌ها بوده است.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدرضا مردانی در نشستی خبری، با بیان اینکه جذب دانشگاه‌های غیرانتفاعی در این زمان کمتر بوده است، اظهارکرد: امیدواریم که در سال 92 این دانشگاه‌ها با شیب خوبی نسبت به جذب اعضای هیات علمی اقدام کنند.



وی با بیان اینکه متوسط سالانه جذب در طول پنج سال اخیر بیش از 4000 نفر بوده است، تصریح کرد: از این میزان بیش از 7000 نفر در سال 91 جذب شده‌اند، همچنین در سه ماهه نخست سال 92، 2000 نفر را به عنوان هیات علمی و بورسیه جذب معرفی کرده‌ایم.



مردانی درباره عدم جذب برخی از متقاضیان، گفت: افرادی که شرایط جذب در دانشگاه‌های بزرگ و اصلی را ندارند و در عین حال فقط تمایل دارند در این دانشگاه‌ها جذب شوند، موفق نخواهند بود و باید دانشگاه‌های دیگر و جوانتر را انتخاب کنند.



وی با بیان اینکه در دانشگاه گروه خاصی تعیین کننده تایید متقاضیان نیست، تصریح کرد: در فرآیند بررسی پرونده‌ها هم دانشگاه و هم گروه آموزشی نقش دارند که امتیازات را بر اساس 17 شاخص مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌کنند، همچنین افراد دیگری که امین هیات مرکزی جذب و از اساتید برجسته دانشگاه هستند توانمندی مهارتی و صلاحیت اخلاقی متقاضیان را بررسی می‌کنند.



وی تاکید کرد: آزادی عمل در انتخاب محل خدمت و شایسته سالاری در جذب افراد نخبه و اولویت دار از مسائلی بوده که در سال‌های اخیر افراد به آن توجه داشته‌اند.



مردانی با بیان اینکه در مقطع Phd همچنان نیاز دانشگاه‌ها دو تا سه برابر ثبت‌نام‌هاست، گفت: در عین حال تمرکز برخی از متقاضیان بر روی یک یا چند دانشگاه پرمتقاضی است که امکان جذبشان در این دانشگاه‌ها فراهم نمی‌شود، بنابراین در حال حاضر نیاز دانشگاه‌ها به هیات علمی مقطع دکتری به جز در چند رشته خاص اشباع شده است بیشتر از تقاضا است.



وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تا پایان سال 91، 70 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها داریم، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی استخدام رسمی ندارند و آمار خود را به طور دقیق اعلام نمی‌کنند و همچنین 6000 نفر افراد بورسیه که حکم هیات علمی برایشان صادر نمی‌شود و هنوز آمارشان در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی درج نشده است، پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر حدود 76 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حضور داشته باشند.



رییس مرکز جذب وزارت علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از متقاضیان جذب به نحوه پاسخگویی مرکز جذب اعتراض دارند، افزود: ما در مرکز جذب وزارت علوم سیستم پاسخگویی حضوری، تلفنی و ایمیلی داریم که مستقیما چهار نفر از طریق تلفن پاسخگوی متقاضیان هستند و علاوه بر آن به ایمیل‌ها مراجعات حضوری متقاضیان نیز پاسخ داده می‌شود.



وی تاکید کرد: همچنین در هفته یک روز رییس مرکز جذب پاسخگوی مراجعین حضوری است.


کلمات کلیدی: جذب هیات علمی، جذب هیات علمی 92، اخبار جذب هیات علمی، اخبار جدید جذب هیات علمی، جذب هیات علمی دانشگاههای دولتی، استخدام هیات علمی، دانشگاه‌های دولتی، استخدام دانشگاه‌های دولتی، جذب دانشگاه‌های دولتی

آمار بازدید: 411 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image