ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد رونمایی از 31 طرح جامع آموزشی دانشگاه‌ آزاد و عدم ایجاد رشته‌های همنام در واحدهای همجوار (15 تیر 92)

رونمایی از 31 طرح جامع آموزشی دانشگاه‌ آزاد و عدم ایجاد رشته‌های همنام در واحدهای همجوار (15 تیر 92)

معاون آموزشی دانشگاه آزاد، گفت: همه ما موظفیم در جهت تحقق حماسه اقتصادی رییس جمهور منتخب را یاری دهیم، این فرمان مقام معظم رهبری است و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین بلندی در همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد که در زنجان برگزار شد، گفت: تربیت نیروی متخصص و کارآمد در هر کشوری شرط لازم و اساسی برای رسیدن آن کشور به شکوفایی اقتصادی محسوب می‌شود، در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اینگونه نیست که آنها از منابع طبیعی بالایی برخوردار باشند، بلکه آنها در حوزه نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


وی با اشاره به اهمیت نحوه آموزش نیروی انسانی، ادامه داد: زمانی می‌توانیم خروجی هر دانشگاه را مطلوب بدانیم که افراد آموزش دیده دارای دو ویژگی خدا باوری و خود باوری باشند.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برای اینکه افرادی با چنین ویژگی‌هایی تربیت کنیم باید برنامه درسی مناسب داشته باشیم، به دیگر ویژگی‌های آموزش کارآمد اشاره کرد و افزود: بروز رسانی مطالب درسی، استفاده از اساتید خود باور خداباور، ایجاد مکانیزم‌هایی برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت و در نهایت حرکت براساس استانداردهای تعریف شده از جمله مواردی است که می‌تواند در تربیت نیروی کارآمد، موثر باشد.


وی در ادامه به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: همه ما موظفیم در جهت تحقق حماسه اقتصادی رییس جمهور منتخب را یاری دهیم، این فرمان مقام معظم رهبری است و دانشگاه آزاد می‌تواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با بیش از یک میلیون و 500 هزار دانشجو، نقش مهمی را در تربیت نیروی انسانی عهده دار است، اظهارکرد: یکی از معضلات کشور موضوع اشتغال است، اگر امروز ما برای هر شغل 50 میلیون تومان، هزینه کنیم و بخواهیم سه میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم، رقم بالایی می‌شود و درعمل غیر ممکن به نظر می‌رسد، در حالی که تحقق اهداف آموزش موفق می‌تواند بخش اعظمی از این هزینه‌ها را رفع کند.


بلندی در ادامه به مرور دستاوردهای حوزه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد پرداخت و گفت: طرح جامع آموزشی در دانشگاه آزاد کلیدی‌ترین بحث در دانشگاه آزاد است، بنابراین توسعه کمی باید هدفمند بوده و در قالب طرح جامع آموزشی انجام شود.


وی با بیان اینکه طرح جامع آموزشی در دو فاز ساماندهی و برنامه‌ریزی تدوین شده است، افزود: در این راستا ما معتقدیم که می‌توان کیفیت را با عدم اجرای رشته‌های همنام در واحدهای همجوار ارتقا دهیم که این موضوع به معنای ساماندهی آموزشی است.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه استان‌هایی که طرح جامع آموزشی خود را ارائه نکرده‌اند، باید در اسرع وقت نسبت به ارسال آن اقدام کنند، در مورد دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در سال گذشته، گفت: برای 1585 رشته محل غیر قانونی موفق به اخذ مجوز مشروط تا سال 93 شده‌ایم، همچنین در همین مدت بیش از 1800رشته محل در شورای گسترش دانشگاه تصویب و به وزارت علوم ارسال شده است.


وی با بیان اینکه ما معتقدیم برای اجرای دوره‌ای باید ضوابط و مقررات آموزش عالی رعایت شود، تصریح کرد: به این معنا که برای برگزاری یک دوره ارشد باید یکسری پارامترها مانند تعداد اعضای هیات علمی با شاخصه‌هایش را رعایت کنیم، اما موضوع نوع حکم اعضای هیات علمی، موضوعی درون دانشگاهی است.


وی همچنین افزود: دانشگاه آزاد اسلامی که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند، می‌تواند ساختار هیات علمی متفاوتی داشته باشد.


بلندی با بیان اینکه طرح جامع آموزشی چندین استان تصویب شده است، افزود: تا اول مهرماه با حضور اعضای هیات امنا از 31 طرح جامع آموزشی رونمایی خواهیم کرد.


وی به رونمایی از نرم افزار جامع آموزشی اشاره کرد و پیرامون قابلیت‌های این نرم افزار، گفت: تمامی اطلاعات واحدها و مشخصات آنها در این نرم‌افزار قرار دارد که بزودی این نرم افزار به برنامه‌ای هوشمند تبدیل می‌شود.



تاسیس دفتر گسترش دانشگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک


بلندی با بیان اینکه دفتر گسترش بزودی در معاونت آموزش تاسیس می‌شود، افزود: براساس بررسی‌ها تعداد 27 هزار و 552 نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 1902 نفر آن به صورت نیمه وقت هستند.


وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفر به عنوان حق‌التدریس در دانشگاه آزاد مشغول بکارهستند، افزود: متاسفانه تعداد اعضای هیات علمی حق التدریس در آمارها لحاظ نمی‌شود، به همین سبب هنگام اخذ مجوز برای رشته‌ها اینگونه تصور می‌شود که تعداد اعضای هیات علمی کافی وجود ندارد.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط خوب و مناسبی برای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فضا نسبت به دانشجو دانشگاه آزاد 5.12 متر مربع است، در حالی که در برخی از دانشگاه‌های کشور اینگونه نیست.


وی پرداختن به تدوین و تصویب برنامه‌های درسی جدید درسی را یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی دفتر امور استخدام دانشگاه آزاد به مرکزامور جذب هیات علمی تبدیل شده است، افزود: بیش از 3442 پرونده از خرداد 91 تا کنون در شورای جذب و بورس دانشگاه بررسی شده است که در نهایت با تعداد 1798 مورد آن نیز موافقت شده است.


بلندی به تسهیل فرایند ارتقا مربی به استادیاری اشاره کرد و گفت: افرادی که بورس دانشگاه آزاد هستند به شرط داشتن تاییدیه لازم ظرف مدت 72 ساعت حکم ارتقا آنان صادر می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه مدرسان حق‌التدریس باید صلاحیت عمومی داشته باشند، سیستم کدگذاری بزودی برای آنها راه‌اندازی می‌شود، اظهارکرد: نکته بعدی این است که هر فردی که می‌خواهد ارتقا یابد، نیازمند امتیاز فرهنگی است.

کلمات کلیدی: طرح جامع آموزشی دانشگاه‌ آزاد، طرح جامع آموزشی، دانشگاه‌ آزاد، طرحهای دانشگاه‌ آزاد، اخبار جدید دانشگاه‌ آزاد، واحدهای دانشگاه‌ آزاد

آمار بازدید: 228 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image