ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه حضور 7 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های کشور (14 تیر 92)

حضور 7 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های کشور (14 تیر 92)

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به توزیع دانشجویان خارجی در بین دانشگاه‌های مختلف کشور، گفت: حدود 7 هزار دانشجوی افغانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.


حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چرا دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌المللی قزوین کاهش یافته‌ و بیشتر دانشجویان افغان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، گفت: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور کاهش نیافته‌اند بلکه در میان دانشگاه‌ها به طور متناسب توزیع می‌شوند و اینکه دانشجویان افغان در دانشگاه بین‌المللی قزوین بیشتر از دانشجویان سایر کشورهای خارجی هستند به دلیل حضور بیشتر مهاجران افغان در کشور ما است.

وی افزود: دانشجویان افغان بر زبان فارسی به خوبی مسلط هستند و جمعیت افغان حاضر در کشور نیز بیشتر از مهاجران سایر کشورها است، به همین دلیل دانشجویان افغان حاضر در دانشگاه‌ها بیشتر هستند.

نادری‌منش با اشاره به حضور چندین میلیون مهاجر افغان و حدود 7 هزار دانشجوی افغان در کشور، عنوان کرد: برخی دانشجویان افغان حاضر در دانشگاه‌ها نیز نسل دوم مهاجران افغان هستند که از طریق کنکور وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: برخی دانشجویان خارجی از خارج از کشور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و برخی از آن ها از طریق کنکور سراسری کشورمان به دانشگاه‌های ایران راه می‌یابند و نسبت آن‌ها نیز متفاوت است که به طور متناسب بین دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند.


کلمات کلیدی: دانشجوی افغان، جذب دانشجوی افغان، تحصیل دانشجوی افغان، ادامه تحصیل دانشجوی افغان، دانشجوی افغان در ایران، دانشجوی افغان در دانشگاههای ایران

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image