ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد ارائه پیشنهاد گسترش رشته‌های المپیاد علمی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی (13 تیر 92)

ارائه پیشنهاد گسترش رشته‌های المپیاد علمی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی (13 تیر 92)

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: پبشنهاد گسترش رشته‌های المیپاد علمی دانشجویی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.


به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در دانشگاه تربیت مدرس گفت: 791 دانشجو در 17 رشته در هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این دانشجویان به دو شیوه متمرکز و نیمه متمرکز انتخاب شده‌اند که در شیوه متمرکز 15 نفر اول رشته‌های کارشناسی ارشد و در شیوه نیمه متمرکز 583 نفر از 8 قطب دانشگاهی انتخاب شده‌اند که البته در رشته‌های ریاضی و شیمی این داوطلبان برای رقابت‌های بین المللی انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر کرد: نتایج تمام رشته‌ها به جز ریاضی و شیمی در اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد، همچنین داوطلبان رشته‌های ریاضی و شیمی از 21 تا 24 مرداد در اصفهان با 7 کشور خارجی رقابت بین‌المللی خواهند داشت که نتایج این رشته‌ها در نیمه اول مردادماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به گسترش رشته‌های المپیاد علمی دانشجویی یادآور شد: پیشنهاد گسترش رشته‌های المپیاد علمی دانشجویی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم .

خدایی از تصویب این پیشنهاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و افزود: اصل المپیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده ولی مشکلات بودجه‌ای و تعداد کم شرکت کنندگان در رشته‌های دیگر موجب شده که گسترش نیابد.

وی ادامه داد: 17 رشته‌ای که در این المپیاد مورد رقابت قرار گرفته‌اند، بالاترین شرکت‌کننده‌ها را دارد البته اگر برای سال آینده بودجه لازم تامین شود، برای رشته‌های دیگر نیز المپیاد برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اینکه چه رشته‌هایی در صورت تامین بودجه برای سال آینده به المپیاد اضافه خواهند شد، گفت: در این زمینه باید کار کارشناسی انجام شود و رشته‌هایی که بیشترین متقاضی و داوطلب را داشته باشند به المپیاد علمی اضافه خواهند شد.

کلمات کلیدی: گسترش رشته‌های المپیاد علمی، گسترش رشته ها، رشته‌های المپیاد علمی، رشته‌های المیپاد علمی دانشجویی

آمار بازدید: 293 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image