ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور معاون سازمان سنجش: رشته‌هاي تك‌ جنسيتي دانشگاه شهيد چمران اصلاح مي‌شود (مرداد 91)

معاون سازمان سنجش: رشته‌هاي تك‌ جنسيتي دانشگاه شهيد چمران اصلاح مي‌شود (مرداد 91)

حذف پذيرش دختران در رشته‌هاي مهندسي كنكور 91 در دانشگاه شهيد چمران اهواز، اقدامي بود كه اعتراضات گسترده داوطلبان و خانواده‌ها را در پي داشت، چراكه با اين اقدام داوطلبان دختر خوزستاني در رشته‌هاي فني و مهندسي قادر به انتخاب رشته و ادامه تحصيل در محل سكونت خود نبوده و حتي براي ادامه تحصيل در شهرهاي اطراف نيز بايد با به صورت داوطلب غير بومي با فارغ‌التحصيلان ساير استان‌ها رقابت كنند.


البته در اين ميان مسوولين دانشگاه شهيدچمران اهواز نسبت به اصلاح دفترچه انتخاب رشته كنكور در اين دانشگاه قول داده و در اين رابطه به داوطلبان كنكور 91 اين اطمينان را داده‌اند كه اين امر طي روزهاي آتي اصلاح مي‌شود و دانش‌آموزان دختر خوزستاني نيز مي‌توانند از همين امسال با انتخاب رشته‌هاي مورد علاقه خود در رشته‌هاي مهندسي دانشگاه شهيد چمران ادامه تحصيل دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي ايسنا، دکتر محمدعلی فیروزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از پیگیری مسوولان این دانشگاه برای اصلاح دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی كنكور 91 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد و گفت: پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته‌های دانشگاه در سایت سازمان سنجش، اعتراضاتی از سوی داوطلبان و خانواده‌ها درباره حذف دختران از برخی رشته‌ها اعلام شد. در این مورد از طریق دانشگاه با مسئولان سازمان سنجش و دفتر گسترش آموزش عالی مذاکره و نامه اصلاحیه دانشگاه به وزارت علوم و سازمان سنجش ارسال شد؛ در حال حاضر منتظر انعکاس اصلاحیه در سایت سازمان سنجش هستیم و به محض اصلاح، تغییر در ظرفیت‌ها و پذیرش رشته‌ها به اطلاع داوطلبان مي‌رسد.

فیروزی با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان مجاز ورود به دانشگاه از 17 مرداد آغاز می‌شود، یادآور شد: به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد و زمان کافی برای اصلاح نحوه پذیرش رشته‌هاي دانشگاهي وجود دارد و داوطلبان با آرامش خاطر می‌توانند رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنند.


معاون سازمان سنجش: اصلاحيه انتخاب رشته دانشگاه اهواز 16 مرداد منتشر مي‌شود

همچنين جلال طباطبايي معاون سازمان سنجش نيز از اصلاح رشته‌هاي تك جنسيتي دانشگاه شهيد چمران اهواز پيش از آغاز انتخاب رشته كنكور يعني 17 مرداد خبر داد و با بيان اينكه مكاتبات با دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين زمينه انجام شده است، به ايسنا اظهار كرد: روز دوشنبه 16 مرداد ماه، پيش از شروع انتخاب رشته، با انتشار اطلاعيه‌اي اصلاح اين موضوع را به داوطلبان اطلاع مي‌دهيم تا داوطلبان دختر نيز در انتخاب رشته خود با مشكل مواجه نشوند.

کلمات کلیدی: تک جنسیتی شدن دانشگاهها، اصلاح رشته‌هاي تك‌ جنسيتي دانشگاه شهيد چمران، اعتراض به رشته‌هاي تك‌ جنسيتي دانشگاه شهيد چمران، دانشگاه شهيد چمران اهواز، اصلاح نحوه پذیرش رشته‌هاي دانشگاهي، انتخاب رشته کنکور سراسری 91

آمار بازدید: 535 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image