ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ایجاد 17 پژوهشگاه فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های کشور (26 خرداد 92)

ایجاد 17 پژوهشگاه فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های کشور (26 خرداد 92)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی 17 پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این پژوهشگاه‌ها در راستا ارتباط صنعت با دانشگاه است.


به گزارش خبرنگار مهر ، محمد حسن نامی درمراسم انعقاد تفاهم نامه ایجاد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور با تبریک به رئیس جمهور منتخب دکتر روحانی و با تبریک به مردم جهت خلق حماسه سیاسی گفت: هدف ما در دانشگاه‌ها کارافرینی است در کشورهای دیگر دانشگاه‌ها از دولت پولی دریافت نمی‌کنند چون جایی که علم باشد پول بدست می‌آید.

وی با بیان اینکه هدف ما هم این است که چنین طرحی در دانشگاه‌ها اجرایی کنیم، اظهار داشت: در این راستا پروژه‌های تحقیقاتی را به دانشگاه‌ها واگذار می‌کنیم تا با تلاش اساتید و دانشجویان تبدیل به طرح اقتصادی شوند. این اقدام علاوه بر اینکه به مردم خدمت می‌کند درآمدی برای دانشگاه‌ها خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: تا کنون با 17 دانشگاه برای ایجاد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارد داد منعقد شده است.

نامی، به ظرفیت‌های ICT در جهان و کشورمان اشاره کرد و افزود: حدود 750 هزار نفر از دانشجویان در حوزه برق و ای سی تی تحصیل می‌کنند که بسیار مورد توجه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات (ICT) و گرایش‌های آن، ادامه داد: باید به قدرت اقتصادی حوزه آی سی تی نه تنها در منطقه بلکه در جهان تبدیل شویم.

وی به کاربردهای شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این شبکه قرار است بخش‌هایی ایجاد که از آن جمله می‌توان به بخش بهداشت و سلامت و اقتصاد اشاره کرد که هرکدام کاربردهای ویژه‌ای دارد و قادر است به کلیه خانوارها، مشاغل، حرف مختلف و سازمان‌ها خدمات لازم را ارایه کند.

نامی به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که هستم از دانشگاه‌ها حمایت خواهم کرد و اینکه در دانشگاه بیشتر حضور پیدا می‌کنم برای این است که صنعت را وارد دانشگاه و دانشگاه را وارد صنعت کنیم که این مساله در آینده نتایج خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی ایران می‌تواند فرهنگ ساز باشد، خاطر نشان کرد: این کشور برای هر مورد از جمله شبکه ملی اطلاعات پیوست فرهنگی داریم از این رو می‌توانیم برای آن فرهنگ متناسب با ایران اسلامی را ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری این وزارتخانه با حوزه علمیه یادآور شد: در حوزه علمیه ما اشخاص بزرگی مانند آیت جوادی آملی را داریم که تولید محتوا دارد وظیفه ما این است این معارف اسلامی را به زیان‌های مختلف ترجمه کرده و در اختیار جهانیان قرار دهیم. ما حتی می‌توانیم حتی مجلس، دولت، دانشگاه و قوه قضائیه مجازی اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.

کلمات کلیدی: پژوهشگاه فناوری اطلاعات، پژوهشگاه، فناوری اطلاعات، پژوهش، ایجاد پژوهشگاه فناوری اطلاعات، راه اندازی پژوهشگاه فناوری اطلاعات

آمار بازدید: 251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image