ارتباط مستقیم با 30692 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز راه‌اندازي شد (مرداد 91)

کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز راه‌اندازي شد (مرداد 91)

رييس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز، از راه‌اندازي کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز به صورت آزمایشی خبر داد.


به گزارش سرويس «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، کریم­ پور هدف از نصب آزمایشی این سامانه را کمک به کتابخانه مرکزی اعلام کرد و گفت: نصب این سامانه کتابخانه دیجیتالی گامی در راستای غنی­ سازی منابع دیجیتالی و سرویس‌دهی بهینه کتابخانه مرکزی است.

وي با بیان اینکه این سامانه به صورت آزمایشی فقط در 4 رشته ریاضیات، برق، شیمی و صنایع غذایی با محتوای حدود 8 هزار جلد کتاب راه اندازی شده و فعلا کاربران همه رشته­‌ها می­‌توانند به صورت آزمایشی طریقه استفاده از این سامانه را تمرین كنند، افزود: با در نظر گرفتن نقطه­ نظرات استفاده­ کنندگان و بررسی کامل نرم­ افزار، از اول مهر ماه سال جاری حداقل برای 16 رشته دانشگاهی و با حدود 30 هزار جلد کتاب امکان دسترسی فراهم خواهد شد.

به گفته كريم پور نرم افزار موجود در صورت نصب و راه اندازی صحیح امکانات مختلفی از جمله انتقال کتاب­‌های موجود از سرور مرکزی به کامپیوتر شخصی کاربر، جستجوی قوی روی کتاب­‌های موجود در سرور مرکزی و کتاب­‌های موجود در کامپیوتر شخص کاربر، تجهیز به لغت­ نامه انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی با امکانات ویژه، امکان قرائت متن کتاب انگلیسی با صدای شیوا، تبدیل کتاب­های pdf موجود کاربر به فرمت نرم­ افزار، فراهم شدن امکاناتی مانند نکته­ برداری، خلاصه­ نویسی، کپی و چاپ صفحات را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

وي همچنين با بیان اینکه این سامانه فعلا در سرور مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز نصب شده است، گفت: در صورت تأیید، این سامانه روی سرور کتابخانه مرکزی راه اندازی و مدیریت و نگهداری نرم­ افزار بر عهده کارشناس فناوری کتابخانه مرکزی خواهد بود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز در پايان افزود: کارگاه تخصصی استفاده از این سامانه به زودی برای اعضاي هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همکاری کتابخانه مرکزی و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی: راه اندازی کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز، نصب آزمایشی کتابخانه دیجیتالی دانشگاه تبریز، دانشگاه تبریز، سرویس‌دهی بهینه کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز، کتابخانه مرکزی و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تبریز

آمار بازدید: 478 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image