ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری رسوایی اعطای دکترای تقلبی در دانشگاه هند (23 خرداد 92)

رسوایی اعطای دکترای تقلبی در دانشگاه هند (23 خرداد 92)

رسانه‌های داخلی هند اعلام کردند که تحقیقات پلیس این کشور برای بررسی پرونده تخلف یک دانشگاه هندی متهم به اعطای مدارک دکترای جعلی آغاز شده است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه CMJ‌ در شمال شرقی ایالت «مگالایا» متهم به اعطای 400 مدرک دکترای تقلبی تنها در طول یک سال تحصیلی است.



در همین رابطه پلیس هند، چهار مسئول ارشد این دانشگاه را نیز به اتهام جعل و تقلب مدارک فوق دستگیر کرده اما تلاش برای دستگیری رییس فراری دانشگاه همچنان ادامه دارد.



«سونیل کومار جاین»، یکی از مقامات پلیس ایالت مگالایا دراین‌باره گفت: به دلیل اینکه متهم فراری این پرونده دائم محل اختفای خود را تغییر می‌دهد هنوز نتوانسته‌ایم وی را پیدا کنیم.



این دانشگاه خصوصی در سال 2009 میلادی در شهر «شیلانگ» مرکز ایالت مگالایا بنا نهاده شد که طی سال تحصیلی 2012 تا 2013 میلادی به رغم داشتن دانشکده‌های کوچک، 432 مدرک دکتری صادر کرده و این اقدام شک و تردید مقام‌های محلی را برانگیخت و در نهایت منجر به تشکیل پرونده در این خصوص شد.



در پایگاه اینترنتی این دانشگاه عنوان شده است که اخذ مدرک دکتری در این دانشگاه دو الی پنج سال طول کشیده و 126 هزار روپیه معادل دو هزار و 250 دلار هزینه دربردارد.



به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تایمز آو ایندیا، مدارک دکترای تقلبی این دانشگاه با مبلغی حدود چهار الی 10 هزار دلار به فروش می‌رسید. با این حال وکیل دانشگاه CMJ مقام‌های محلی را به پیش‌داوری و آسیب به این دانشگاه متهم کرده است.

کلمات کلیدی: دکترای تقلبی، اعطای دکترای تقلبی، رسوایی دکترای تقلبی، دکتری، دکتری تقلبی، دانشگاه هند

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image