ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه دستگیری فردی که از دانشجویان ایرانی در هند کلاهبرداری می‌کرد (20 خرداد 92)

دستگیری فردی که از دانشجویان ایرانی در هند کلاهبرداری می‌کرد (20 خرداد 92)

یک دلال که از دانشجویان ایرانی در هند اخاذی و کلاهبرداری می کرد دستگیر شده و بخشی از پولهای دانشجویان باز پس گرفته شد.


سید مهدی عصار - دبیر سیاسی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند طی گفتگویی با خبرنگار مهر درباره یک دلال ایرانی که اقامت هند را داشته و در این کشور اقدام به اذیت و آزار دانشجویان ایرانی و هندی می کرد، گفت: فردی ایرانی که سالها بود پاسپورت هندی داشت، دختران دانشجوی ایرانی و هندی را در شهر بنگلور هند مورد اذیت و آزار قرار می داد.

وی با بیان اینکه برخورد با این فرد و دستگیری اش مشکل بود، ادامه داد: پدر خوانده این فرد رئیس پلیس شهر بود که دستگیری را مشکل می کرد و حتی با پیگیری از کنسولگری و سفارت ایران به نتیجه ای نمی رسیدیم.

عصار با بیان اینکه دستگیری این دلال دو سال به طول انجامید، اضافه کرد: سرانجام، این فرد در شهر بنگلور دستگیر شد، سه شنبه هفته گذشته به ایران بازگشت و هم اکنون در زندان به سر می برد، با دستگیری این فرد آرامش به جنوب هند و میان دانشجویان بازگشت.

به گفته دبیر سیاسی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند، خرید و فروش و جعل مدرک، توزیع مواد مخدر و فساد از مهمترین جرمهای این فرد به شمار می آمد.

عصار همچنین به اخاذیهای دیگری از دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند اشاره کرد و گفت: برخی دیگر از دلالان در هند اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان غیربورسیه ایرانی کردند که تاکنون مبلغ 430 میلیون تومان از پول دانشجویان ایرانی به آنان برگردانده شده است، همچنین طی هفته گذشته مبلغ 320 میلیون تومان باز پس گرفته و در اختیار صاحبانشان که دانشجویان ایرانی هستند، قرار گرفت.

این دانشجوی ایرانی در شبه قاره هند، گفت: متاسفانه برخی دلالان، دانشجویان ایرانی غیربورسیه در هند به شمار می آمدند که علیرغم تاکیدات فراوان ما برای عدم تکرار این رفتارها باز هم شاهد کلاهبرداری و دلالی بودیم.

عصار درباره دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در شبه قاره هند، اظهار داشت: برخی از دانشجویان ایرانی در هند احساس ناامنی می کردند و این تصور را داشتند که در این کشور تنها هستند، اما هم اکنون جو آرام تر شده است.

وی با بیان اینکه اسامی تمام دلالانی که از دانشجویان ایرانی اخاذی می کردند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور ارسال شده، خاطرنشان کرد: به دانشجویان توصیه می کنیم برای تحصیل در هند چشم و گوششان را باز کنند، ما در این کشور کنسولگری، سفارت، دفاتر انجمن های اسلامی و حتی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی را داریم اما متاسفانه باز هم شاهد کلاهبرداری از دانشجویان ایرانی هستیم، با این حال برخی مشکلات این دانشجویان برطرف شده است.

کلمات کلیدی: دانشجویان ایرانی، کلاهبرداری از دانشجویان ایرانی، دانشجو، دانشجویان ایرانی در هند، پولهای دانشجویان، اخاذی از دانشجویان ایرانی

آمار بازدید: 442 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image