ارتباط مستقیم با 30717 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار سایر اخبار لزوم متوازن کردن حقوق اعضای هیات علمی (19 خرداد 92)

لزوم متوازن کردن حقوق اعضای هیات علمی (19 خرداد 92)

دستیار فوق تخصصی بیمارستان شهید رجایی با تاکید بر لزوم متوازن کردن دریافت‌های اعضای هیات علمی، گفت: تنها مسائل معنوی در ایجاد انگیزه برای اعضای هیات علمی کافی نیست.




کوروش وحید شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر لزوم متوازن کردن دریافت‌های اعضای هیات علمی، اظهارکرد: اجرای طرح تمام وقتی اعضای هیات علمی تنها در صورتی امکانپذیر است که در کنارآن سیستم ویژه‌ای برای پرداخت‌های اعضای هیات علمی در نظر گرفته شود.



وی ادامه داد: اگر انتظار داریم اساتید وقت خود را صرف آموزش کنند، باید انگیزه‌های بیشتری در آنها ایجاد شود، انگیزه‌های معنوی آموزش اگرچه در جای خود مهم است، اما اگر تنها به آن بسنده شود، ماندگار و طولانی نخواهد بود.



دستیار فوق تخصصی بیمارستان شهید رجایی افزود: خوشبختانه در انتخاب افراد جهت عضو شدن در هیات علمی دوره آموزش در علوم پزشکی با استقرار سیستم فراخوان و سیستم‌هایی که عادلانه اعضای هیات علمی جدید را جذب می‌کند، توزیع متوازن‌تری صورت گرفته و افراد بهتر و نخبه‌ای جذب می‌شوند که این جای امیدواری است، گرچه باید با فراخوان‌های آموزش و پژوهش تکمیل شود.



وی افزود: یکی از ضعف‌هایی که اساتید بالینی دارند قبل و بعد از ورود این است که اصولا با حوزه آموزش خیلی آشنا نیستند و عمدتا وقت آنها صرف درمان شده است و این مسئله بازدهی اولیه آنها را زیر سوال می‌برد، بنابراین بهتر است تا در این زمینه دوره‌های مشخصی از آموزش پزشکی برای اعضای هیات علمی برگزار شود.



وحید شاهی با تاکید بر اصلاح سیستم پرداخت اعضای هیات علمی برای افزایش انگیزه گفت: اعضای هیات علمی چند حوزه کاری متفاوت دارند که درمان اولیه ترین آنها است و شاید آموزش از آن هم مهمتر باشد و پژوهش نیز جزئی مهم از آن است، بنابراین باید این افراد انرژی مادی و معنوی کافی در این حوزه داشته باشند که این امر باید هم در سیستم انتخاب اعضای هیات علمی و هم در سیستم پرداخت‌ها مورد توجه قرار گیرد.





ارتقای آموزش اخلاق پزشکی با رعایت اصول گزینش، آموزش و پایش




دستیار فوق تخصصی بیمارستان شهید رجایی در خصوص رعایت اخلاق پزشکی از سوی اساتید بالینی اظهارکرد: مهمترین منبع آموزش اخلاق پزشکی رفتار اساتید در بالین بیماران است و خوشبختانه در این زمینه اساتید در دانشگاه‌های علوم پزشکی با نقص عمده‌ای رو به رو نیستند.



وی با بیان اینکه اکثر اساتید بالینی با سابقه در کشور عموما انسان‌های وارسته و پایبند به اخلاقیات خوب هستند که این مسئله در بالین بیماران و در مقام آموزش به دانشجویان به وضوح مشخص است، گفت: اغلب اساتید قدیمی و پیشکسوت می توانند به عنوان یک مدل اخلاق پزشکی مناسب برای دانشجویان و دستیارن قرار بگیرند.



وحید شاهی با تاکید براینکه بر بالین بیمار است که استاد پیغام را به دانشجویان منتقل می کند، تصریح کرد: اساتید جدید که در سیستم آموزش علوم پزشکی جذب می شوند ضمن اینکه باید در مرحله جذب از بررسی ‌های چند جانبه عبور کنند، ضروری است که از لحاظ دانش تئوریک نیز دوره‌های لازم را طی کنند.



وی افزود: سیستم آموزش علوم پزشکی طبیعتا باید به نوعی شرایط را آماده کند که در انتخاب اولیه، مسائل انگیزشی و ادامه آموزش‌ها ظرفیت‌ها را آماده کند که وقتی پزشکان بر بالین بیمار می روند رفتارشان در سطحی باشد که مورد استناد دانشجویان قرار گیرد.



وحید شاهی تاکید کرد: قطعا پایش و نظارت نیز در ارتقای آموزش اخلاق پزشکی تاثیر دارد، بنابراین وقتی اعضای هیات علمی جدید جذب می شوند اگر اول درست انتخاب شده باشند و آموزش‌های کافی را ببینند و رفتار آنها پایش داشته باشد طبیعتا الگوهای مناسبی برای آموزش دانشجویان خواهند بود.



دستیار فوق تخصصی بیمارستان شهید رجایی با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی گفت: در آموزه‌های دینی ما جایگاه طب آنقدر بالاست که همیشه توصیه‌هایی در این زمینه وجود داشته است، بنابراین این ریشه‌ها و زمینه‌ها در ایران وجود دارد و فقط وظیفه سیستم و متولیان آموزشی است که آن را عمیق تر کنند.

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image