ارتباط مستقیم با 30641 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ورود 8هزار دانشجوی دکتری پژوهش محور به دانشگاهها (8 خرداد 92)

ورود 8هزار دانشجوی دکتری پژوهش محور به دانشگاهها (8 خرداد 92)

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر افزایش تعداد پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور تاکید کرد و گفت: ورود 8 هزار نفر در دوره های دکتری پژوهش محور می تواند گامی در جهت توسعه دانش محور باشد.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مهدی نژاد در همایش توربین های گازی با اشاره به پیشرفت پروژه های کلان شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر توسعه فناوریهای موتور هواپیمای مسافربری به این دانشگاه واگذار شده که با توجه به اقدامات انجام شده پیشرفت های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.


معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به حمایت های دولت و مجلس از پروژه های کلان ملی اظهار داشت: در بودجه سال جاری اعتبارات مناسبی از سوی دولت و مجلس برای پروژه های کلان در نظر گرفته شده است.

وی میزان این بودجه را 400 میلیون دلار ذکر کرد و خاطر نشان کرد : علاوه بر آن اختصاص یک تا سه درصد از اعتبارات پژوهشی دستگاهها به امر پژوهش نیز برای اجرای پروژه های پژوهشی در نظر گرفته شده است که 50 درصد از این اعتبارات صرف اجرای پروژه های کلان خواهد شد.

مهدی نژاد همچنین با تاکید بر تغییر نگرش دانشگاهها در زمینه تامین بودجه ها ادامه داد: دانشگاههای بیشتر کشورها اعتباراتشان 80-20 است به این معنا که 80 درصد هزینه ها از طریق فعالیت دانشگاهها و 20 درصد از طریق دولت تامین می شود که دانشگاههای ما نیز در این راستا باید اقدام کنند.

وی با اشاره به ایجاد دانشگاه نسل جدید ادامه داد: دانشگاه نسل جدید از ویژگی هایی چون پژوهش محور، کارآفرین، تمدن ساز، داشتن ارتباط قوی با صنعت برخوردار است و ما نیز باید در این زمینه حرکت کنیم.

مهدی نژاد ثبت نام 16 هزار داوطلب در دوره های دکترای پژوهش محور را از نشانه های اقدام کشور برای توسعه دانشگاههای نسل جدید دانست و یادآور شد: هر چند که پس از مصاحبه این تعداد کاهش خواهند یافت ولی ورود 8 هزار نفر در دوره های دکتری پژوهش محور می تواند گامی در جهت توسعه دانش محور باشد.

کلمات کلیدی: دکتری پژوهش محور، پذیرش دکتری پژوهش محور، دکتری، پژوهش محور، پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور، ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور

آمار بازدید: 366 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image