ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی 9 مؤسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی در مسیر طی مراحل گزینش (7 خرداد 92)

9 مؤسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی در مسیر طی مراحل گزینش (7 خرداد 92)

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیر دولتی وزارت علوم گفت: در حال حاضر 7 مؤسسه تک‌جنسیتی فعال داریم و 9 مؤسسه هم در مرحله گزینش قرار دارند ضمن اینکه 8 تقاضای جدید هم در دستور بررسی قرار دارند.


غلامعلی نادری مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیر دولتی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره کاهش ظرفیت مؤسسات غیر دولتی گفت: معمولاً پذیرش دانشجوی مراکز غیر دولتی و مؤسسات غیر انتفاعی از طریق سازمان سنجش صورت می‌پذیرد. در این شرایط با افزایش تعداد مؤسسات در استان‌ها، دانشجویان در چند مؤسسه تقسیم می‌شوند و همین منجر به کاهش ظرفیت برخی از مراکز می‌شود.

وی درباره کاهش صدور مجوز در سال‌های اخیر افزود: همه شهرستان‌ها و استان‌ها اشباع شده‌اند و بر اساس طرح آمایش سرزمین موسسات در همه شهرستان‌ها تقسیم شده‌اند و در نتیجه تعداد مؤسساتی که اخیراً در سال 91 مجوز دریافت کرده‌اند، کاهش یافته است.

به گفته نادری، مؤسساتی هم که موفق به دریافت مجوز شده‌اند بیشتر به صورت تخصصی در رشته‌هایی مثل هوافضا، ورزش و هنر فعالیت می‌کنند و جنبه عمومی ندارند.

وی با اشاره به اولویت مؤسسات تک‌جنسیتی برای صدور مجوز گفت:‌ برخی مؤسسات تک‌جنسیتی هستند که برای صدور مجوز آنها مشکلی نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیر دولتی افزود: در حال حاضر 7 مؤسسه تک‌جنسیتی فعال داریم و 9 مؤسسه هم در مرحله گزینش قرار دارند ضمن اینکه 8 تقاضای جدید هم در دستور بررسی قرار دارند.

وی درباره عدم گسترش برخی مؤسسات غیرانتفاعی نسبت به کل کشور خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل کمبود متقاضی مؤسسات کم هستند که این شرایط قوانین خاص خودش را دارد. با این حال تعداد این استان‌ها نسبت به استان‌هایی که در شرایط اشباع مؤسسات هستند به مراتب کمتر است.

کلمات کلیدی: مؤسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی، مؤسسه غیرانتفاعی، تک جنسیتی، تفکیک جنسیتی، مؤسسات غیر دولتی، غیرانتفاعی

آمار بازدید: 391 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image