ارتباط مستقیم با 30696 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ارائه ۱۴ هزار پایان‌نامه دانشجویی در حوزه نانو/ تشکیل نانو کلوپ دنیا در آینده‌ای نزدیک (18 اردیبهشت 92)

ارائه ۱۴ هزار پایان‌نامه دانشجویی در حوزه نانو/ تشکیل نانو کلوپ دنیا در آینده‌ای نزدیک (18 اردیبهشت 92)

رئیس ستاد فناوری نانو از ارائه ۱۴ هزار پایان‌نامه دانشجویی در حوزه نانو در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۹ دانشگاه کشور در دوره کارشناسی ارشد و ۱۴ دانشگاه در دوره دکتری در حوزه تخصصی نانو فعال هستند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سعید سرکار رئیس ستاد نانو فناوری کشور صبح امروز در سیزدهمین همایش دانش آموختگان نانو فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تاریخچه رشد نانو فناوری در کشور، گفت: در سال 80 با رصد وضعیت فناوری در کشورهای جهانی فناوری نانو به عنوان یک فناوری نوظهور و بین رشته‌ای با تاثیر گذاری بالا مورد توجه دانشمندان و مسئولان کشور قرار گرفت و ستاد ویژه فناوری نانو پس از دو سال مطالعه و سیاستگذاری مصوب شد.

وی افزود: در مطالعات کارشناسی مقرر شد که در سال 2015 ایران در تمام زنجیره‌های تولید علم تا ثروت به رده 15 جهان برسد که با تلاش دانشمندان و محققان ایرانی در سال 2010 مطالعات را شروع کردیم، در حالی که در آن سال رتبه 59 جهان و 6 کشورهای اسلامی را داشتیم امروز در سال 2012 با تولید بیش از 4 درصد تولیدات علم دنیا مقام هشتم تولید علم در جهان را داریم.

سرکار اظهار داشت: در حال حاضر 29 دانشگاه کشور در دوره کارشناسی ارشد و 14 دانشگاه در دوره دکتری در حوزه‌های تخصصی نانو فناوری فعال هستند.

به گفته رئیس ستاد نانو فناوری کشور تا به امروز 14 هزار پایان نامه دانشجویی در حوزه نانو فناوری به پایان رسیده یا در حال اتمام است.

وی از تشکیل نانو کلوپ در دنیا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی در کشورهایی در دنیا کلوپ نانو فناوری را به سکان داری کشورهای موثر در این حوزه تشکیل می‌دهند و هدف ما این بود که تا زمان شکل گیری کلوپ نانو به جایی برسیم که نتوانند ایران را خارج از این کلوپ در نظر بگیرند.

وی افزود: ما در سال 2001 هشت مقاله در حوزه نانو فناوری منتشر کرده بودیم و درحال حاضر به سطحی رسیدیم که در پایان سال 2012 بیش از 3600 مقاله در این حوزه منتشر کردیم.

سرکار عنوان کرد: در حوزه انتشار مقاله در فناوری نانو از سالی هشت مقاله به روزی 10 مقاله در 12 سال رسیده‌ایم.

رئیس ستاد نانو فناوری کشور ادامه داد: در حال حاضر در حوزه نانو فناوری بیش از 250 شرکت فعال هستند و 150 فناوری مبتنی بر نانو در بازار وجود دارد.

کلمات کلیدی: حوزه نانو، پایان نامه های حوزه نانو،نانو، نانو فناوری، تشکیل نانو کلوپ دنیا، کلوپ نانو، پایان‌نامه دانشجویی

آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image