ارتباط مستقیم با 30613 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جذب متمرکز هیات علمی پارتی‌بازی را از بین می‌برد (16 اردیبهشت 92)

جذب متمرکز هیات علمی پارتی‌بازی را از بین می‌برد (16 اردیبهشت 92)

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی زاهدی با اشاره به جذب دانشجو از طریق سوابق تحصیلی و حذف کنکور، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که تا پنج سال آینده، 85 درصد پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی باشد و سال به سال نیز بر این آمار افزوده شود.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، در این جلسه محمدمهدی زاهدی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در دانشکده فنی چمران رشت برگزار شد، در خصوص آموزش مهارتی، گفت: رویکرد و اجماع ما در مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم این است که کارها را به سمت آموزش مهارتی سوق دهیم.



وی افزود: یقینا در اجرای این امر تمام دانشگاه‌ها اعم از دولتی، پیام‌نور، آزاد و ... سهیم هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم که هرچه زودتر شرایط فعلی به سامان برسد.





زاهدی با اشاره به تدوین اساسنامه مراکز غیرانتفاعی، گفت: برنامه آن را در دستور کار مجلس قرار دادیم که اجرای قسمتی از آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و قسمت دیگر نیز بر عهده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.





امکان جذب دانشجوی فنی‌وحرفه‌ای از سایر شاخه‌ها و مدارس




وی با اشاره به جذب دانشجو در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشجوهای جذب شده در مراکز فنی و حرفه‌ای باید از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها باشند، اما این امکان وجود دارد که با درخواست کتبی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، شرایطی را بسترسازی کنیم تا امکان جذب دانشجو از سایر شاخه‌ها و مدارس نیز فراهم شود.



زاهدی به بازنگری سرفصل دروس نیز اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه بازنگری سرفصل دروس انسانی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.



وی در زمینه اعتبارات پژوهشی، گفت: هم اکنون دولت نیم درصد از تولید ناخالص ملی را صرف امور پژوهشی کرده است که این میزان بسیار پایین است و باید به یک و نیم تا دو درصد برسد. این میزان باید در هر سال نیم درصد افزایش داشته باشد تا در پایان برنامه توسعه به سه درصد تبدیل شود.





رسالت پیام‌نور کارهایی نیست که اکنون انجام می‌دهد




رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد دخالت دانشگاه پیام‌نور در برخی از رشته‌های فنی، گفت: این اقدام در برخی از جهات درست و در زمان‌هایی نادرست بوده است. رسالت پیام‌نور آن کارهایی نیست که هم اکنون انجام می‌دهد. باید در امور جاری پیام‌نور تجدید نظر کرده و نباید به آن نگاه اقتصادی داشته باشیم، بلکه باید هدف آن را انسان‌سازی بدانیم. دانشگاه پیام‌نور باید به رسالت اصلی خود یعنی تبدیل شدن به یک مرکز جدی جهت صدور فرهنگ انقلاب در کشور توجه کند و این امر امکان‌پذیر است.



وی با اشاره به تحصیلات تکمیلی، افزود: در برنامه پنجم توسعه آمده است که باید 20 درصد فارغ‌التحصیلان ما وارد تحصیلات تکمیلی شوند. البته نباید بی‌گدار به آب بزنیم. فارغ‌التحصیلان ما باید از یک وزنه علمی مناسب برخوردار باشند.



وی ادامه داد: طرح آمایش سرزمینی نیز باید حتما اجرا شود و تمام رشته‌ها باید در این طرح سهیم باشند.





اجرای طرح آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌های کشور




زاهدی با اشاره به بحث سبک زندگی، افزود: در راستای اجرای این طرح، قصد داریم آموزش مهارت‌های زندگی را در دانشگاه‌های سراسر کشور عملیاتی کنیم. این آموزش‌ها شامل سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات دانشجویان در زمینه‌های ازدواج، دغدغه جوانان در مورد بیکاری پس از فارغ‌التحصیلی، مشکلات مالی، مواد مخدر و سلامت روانی آنها را رفع کند، البته این آموزش‌ها، جایگزین درس تنظیم خانواده می‌شود.





دلیل متمرکز بودن جذب هیات علمی کاهش پارتی‌بازی اداری است




رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از چند روز دیگر مقوله جذب از طریق سیستم متمرکز شروع می‌شود و دلیل متمرکز بودن آن کاهش پارتی‌بازی اداری است.



وی، دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای را مورد بحث قرار داد و افزود: این دانشگاه‌ها مانند دو بال هستند که هر کدام دارای رسالت جداگانه‌اند و وظیفه ما این است که برای گسترش علمی کشور، این دو دانشگاه را حمایت کنیم.



زاهدی ادامه داد: اگر به مرحله‌ای برسیم که نیروی انسانی متخصص مازاد داشته باشیم، می‌توانیم بحث عملیاتی کردن صادرات نیروی انسانی به کشورهای دیگر را آغاز کنیم.

کلمات کلیدی: جذب هیات علمی، جذب هیات علمی سال 92، جذب هیات علمی دانشگاه، استخدام هیات علمی، استخدام مدرس

آمار بازدید: 417 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image