ارتباط مستقیم با 30716 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ضرورت بکارگیری روش‌های جدید تدریس در آموزش پزشکی (12 اردیبهشت 92)

ضرورت بکارگیری روش‌های جدید تدریس در آموزش پزشکی (12 اردیبهشت 92)

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر بکارگیری روش‌های جدید تدریس و تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی تأکید شد.




به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، دکتر جلیل توکل افشاری در کارگاه آموزشی چهاردهمین همایش کشوری آموزش پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: دانشجویان هزاره سوم دارای خصوصیات خاصی هستند، اغلب ارتباطات آنها در محیط های مجازی بوده و دسترسی آنها به اطلاعات بیشتر از گذشته است که این مسئله بکارگیری روش‌های تدریس جدید و تکنولوژی‌های نوین در امر آموزش پزشکی را می‌طلبد.



وی با تاکید بر اینکه اساتید باید با تکنولوژی‌های نوین آموزشی آشنا باشند، گفت: با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی‌های گوناگون، ویژگی‌های یک استاد خوب از هزاره سوم تغییر کرده است و دسترسی به منابع بیشتر و استفاده از روش‌های جدید و تکنولوژی‌های نوین که موجب تحولی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری داشجویان می‌شود، از جمله شاخص‌های مهمی است که در ارزیابی کیفیت آموزش اساتید در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار می‌گیرد.



افشاری افزود: استفاده از فن‌آوری‌های نوین، ماهیت آموزش را تغییر می‌دهد و می‌تواند از بعد زمان، مکان و برطرف کردن نیازهای مختلف آموزشی به دانشجو و اساتید کمک کند.





آموزش طب سرپایی از مبانی اساسی آموزش دانشجویان پزشکی است




همچنین دکتر بهزاد کرمی رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با بیان اینکه آموزش طب سرپایی شامل کلیه آموزش‌هایی است که در بالین بیمار و جهت مدیریت بیمارانی که بستری نیستند بکار می‌رود، اظهارکرد: از آنجایی که بیماران به طور فزاینده‌ای در درمانگاه‌ها و به صورت سرپایی ویزیت می‌شوند، دانشجویان باید از فرصت یادگیری بهتر در این مکان‌ها استفاده کنند و برنامه‌ریزی آموزشی باید طوری طراحی شود که فارغ التحصیلان مهارت‌های لازم برای ارائه خدمات به جامعه را کسب کنند.



وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سیستم بهداشتی درمانی کشور و برنامه‌های آموزش پزشکی، آموزش طب سرپایی به عنوان یک مبحث اساسی مورد توجه و تأیید قرار گرفته است و دانشجویان به عنوان گیرندگان اصلی این آموزش باید در ارزیابی و ارتقای آموزش سرپایی دخالت داده شوند.



وی تاکید کرد: جلب توجه اعضا هیات علمی و برنامه‌ریزی لازم جهت حضور موثر و مستمر در بخش‌های سرپایی و درمانگاهی نیز ضروری است.


کلمات کلیدی: روش‌های جدید تدریس، انواع روش‌های جدید تدریس، روش‌های جدید تدریس پزشکی، تدریس، تدریس پزشکی، آموزش دانشجویان پزشکی، آموزش پزشکی، روش‌های جدید تدریس و تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی

آمار بازدید: 639 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image