ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آخرین اخبار پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی (8 اردیبهشت 92)

آخرین اخبار پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی (8 اردیبهشت 92)

رئیس دانشگاه کرمانشاه رازی از راه اندازی پردیس خودگردان و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی از مهرماه سال جاری خبر داد.دکتر محمدمهدی خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری با راه اندازی پردیس خودگردان در دانشگاه رازی کرمانشاه موافقت کرد.


وی ادامه داد: پردیس دانشگاه از مهرماه فعالیت خود را آغاز می کند و در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد کرد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: تمام زیرساخت های لازم برای پذیرش دانشجو در این پردیس آماده شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی پذیرش دانشجو در پردیس خودگردان دانشگاه رازی کرمانشاه را یکی از راهکارهای دانشگاه برای درآمدزایی عنوان کرد.

خدایی افزود: دانشگاه‌ها باید منابع مالی برای خود را به وجود آورند که راه اندازی پردیس دانشگاهی، جذب دانشجوی خارجی، تنظیم قرارداد پژوهشی با دستگاه های خارج دانشگاه، ایجاد دوره آموزش آزاد و سرمایه گذاری خیرین از جمله راه هایی است که می توان به وسیله آنها منابع مالی ایجاد کرد و دانشگاه رازی کرمانشاه در تمام این موارد فعال است.




پذیرش دانشجو از مهرماه در رشته‌ مهندسی سیستم‌های سلامت

رئیس دانشگاه امیرکبیر از پذیرش دانشجو از مهرماه در رشته‌ مهندسی سیستم‌های سلامت خبر داد.

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست خبری که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد،‌ گفت: مهندسی یکی از 9 گروه اصلی است که در این دوره 30 ساله تغییرات بسیاری کرده است چشم‌اندازی را ترسیم کرده‌ایم که مرجعی برای تولید علم و فناوری در منطقه و در جهان اسلام باشد و کشور ایران را به عنوان قدرت اصلی علمی ترسیم کند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: در رشته فنی مهندسی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که مشکلات این رشته را کم کنیم و نکات زیادی برای ایجاد نوآوری در کشور مطرح است.

وی در ادامه بیان کرد: در طول این 30 سال تحولات عظیمی در این رشته به وجود آمده است و مهندسی رباتیک، مهندسی تونل و زیرزمینی، مهندسی ماهواره، صنایع، سیستم‌های سلامت، کامپیوتر و نرم‌افزار را به وجود آمده است.

* پذیرش دانشجو از مهرماه در رشته‌ مهندسی سیستم‌های سلامت

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: مهندسی سیستم‌های سلامت که به تازگی در دانشگاه‌ها ایجاد شده جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و با استقبال اساتید و صاحب‌نظران مواجه شده است. به طوری که این رشته از مهر ماه به جذب دانشجو در دانشگاه‌ها می‌پردازد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در رشته مهندسی، گفت: در گروه فنی مهندسی تمام برنامه‌های درسی به روز شده‌اند و هم اکنون برنامه درسی قدیمی نداریم و تحصیلات قدیمی را به روز شده و به کارشناسی ارشد و دکتری دروس جدیدی معرفی کرده‌ایم.

رهایی درباره نکات ویژه‌ای که در برنامه‌ریزی دروس مطرح شده است، گفت: انعطاف‌پذیری، نگاه به دنیا در زمینه علمی و تعامل با دانش‌آموختگان مختلف و توسعه مجموعه ملی از نکات ویژه در برنامه‌ریزی دروس دانشگاه‌ها بوده است.

رهایی گفت: با اقداماتی که در سال گذشته در رشته فنی مهندسی صورت پذیرفته و بازنگری‌ و تدوین رشته، امیدواریم فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان با صنایع ارتباط خوبی ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در سال 91 اقدامات بسیاری در دانشگاه‌ها صورت گرفته است یکی از این اقدامات شروع پروژه‌های کلان بودکه با مشارکت اساتید و دانشجویان انجام گرفت و این دورنما در 40 زمینه به نیازها، پاسخ می‌دهد.




تغییرات نهایی طرح سنجش و پذیرش دانشجو

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیات قانون نهایی شده طرح سنجش و پذیرش دانشجو را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر محمدمهدی زاهدی در حاشیه بزرگداشت هفته آموزش و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آخرین جمع‌بندی این طرح در سه شنبه هفته گذشته صورت گرفت، اظهار کرد: در پذیرش دانشجو، سابقه تحصیلی بر اساس سه سال آخر دبیرستان در نظر گرفته می‌شود و طبق مصوبه مجلس، پس از پنج سال از تصویب قانون، پذیرش دانشجو باید به گونه‌ای باشد که حداقل 85 درصد صرفا بر اساس سابقه تحصیلی باشد.

وی درباره علت این موضوع که 100 درصد پذیرش از طریق سابقه تحصیلی صورت نمی‌گیرد، گفت: در این زمینه کارهای کارشناسی و طرح‌های پژوهشی زیادی ارائه شد که هیچکدام از آنها توصیه نمی‌کرد که 100 درصد پذیرش از طریق سابقه تحصیلی باشد. چرا که ما رشته‌های پر متقاضی داریم که امکان اینکه صرفا بر اساس سابقه تحصیلی برای آنها دانشجو پذیرش کنیم وجود ندارد.

به گفته زاهدی ، اما در این زمینه واژه حداقل را در قانون به کار بردیم که اگر روزی توانستند 100 درصد نیز اعمال کنند، مشکل قانونی نداشته باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به چگونگی سابقه تحصیلی نیز تصریح کرد: سابقه تحصیلی بر اساس آزمون‌های استاندارد که شورای عالی آموزش و پرورش چگونگی آن را مشخص می‌کند سنجیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سال سوم دبیرستان این آزمون برگزار می‌شود اما استاندارد آن در حد مورد انتظار نیست، ادامه داد: مسئولان سازمان سنجش نیز تعریف‌های خاص خود را از آزمون استاندارد دارند، اما در نهایت شورای عالی آموزش و پرورش در این باره تصمیم گیری می‌کند.

وی تاکید کرد: البته برای دروس امتحانی و آزمون‌ها باید به اسناد بالادستی این حوزه ازجمله نقشه جامع علمی کشور و طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه شود.

زاهدی با ابراز امیدواری از اینکه طرح مذکور در صحن علنی رای بیاورد، گفت: امیدواریم که پس از کنکور 92 در مورد پذیرش دانشجو در سال 93 به داوطلبان اطلاعات کافی داده شود.

وی افزود: همچنین ما خواستیم که رشته‌هایی که کم متقاضی هستیم از طریق سابقه تحصیلی برای آنها دانشجو پذیرش شود. در حال حاضر برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای، متقاضی کمی دارند و می‌توانیم بر اساس سابقه تحصیلی برای آنها دانشجو پذیرش کنیم.





اختصاص اعتبارات ویژه‌ برای جذب دانشجویان خارجی

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: دپارتمان‌هایی که جذب دانشجوی خارجی را در اولویت خود قرار دهند از این پس تشویق خواهند شد و اعتبارات ویژه‌ای را برای این واحدها فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس دانشگاه علوم پزشکی در هشتمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: ما به دنبال اهداف توسعه در دانشگاه هستیم و موقعیت خوبی در این زمینه نصیب ما شده است تا در جهت مطالبات و اختیارات بیشتر در حوزه دانشگاه تلاش کنیم.


وی ادامه داد: امروز این امکان فراهم شده که بتوانیم در شان دانشگاه به گونه‌ای فضای آموزشی را گسترش دهیم که اهداف کیفی محقق شود و دانشجویان نیز مجبور به تحصیل در دانشگاه‌های دست چندم در دیگر کشورها نشوند.


وی با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت دانشگاه‌های مادر اظهار کرد: باید توانمندترین افراد را در این دانشگاه جذب کنیم و از نیروهای پرتوان در این زمینه استفاده کنیم.


وی با بیان اینکه توسعه شعب بین‌الملل از اهداف اصلی ما در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، اظهار کرد: هم اکنون استعدادهای بزرگ کشور علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند و رتبه‌های اول کنکور خدمات دانشجویی را در این دانشگاه دریافت می‌کنند. اما افرادی نیز وجود دارند که استعداد دارند و ما نیز ظرفیت پذیرش آنها را داریم ولی امکان تحصیل در این دانشگاه را پیدا نمی‌کنند.


ابوالقاسمی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بسیار خوب است و باید از این امکان استفاده شود و در اداره دانشگاه نیز وابستگی صددرصدی به بودجه‌های دولتی از بین برود و همه کمک کنیم تا استعدادها از کشور خارج نشوند.


وی با بیان اینکه افرادی که به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل می‌شوند باید مهارت پزشک خانواده را داشته باشند، گفت: اگر این مسئله قرار بود در دانشگاه‌های دیگر اتفاق بیفتد شاید مستلزم تغییر بود اما در دانشگاه شهید بهشتی زمینه این وجود دارد. چرا که ما هشت سال است طرح ریفرم را اجرا می‌کنیم و این موجب ایجاد شرایط بهتر برای فارغ التحصیلان این دانشگاه است تا یک پزشک خانواده متبحر شوند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: اخلاق حرفه‌ای یکی از مباحث مهم دیگریست که باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه قرار بگیرد و ما در این زمینه اساتید بسیار زیاد الگوپرور و شاگردپروری را داریم.


وی ادامه داد: از نظر تخصصی در سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و وقت آن است که برای کیفیت بخشیدن به خدمات چاشنی موضوع اخلاق حرفه‌ای را با اساتید ارزشمندی که وجود دارند، دنبال کنیم.


وی با اشاره به لزوم توجه دانشکده‌ها به توسعه درس معارف اسلامی در کنار حوزه‌های تخصصی اظهار کرد: باید این مباحث در دانشگاه‌ بسط و گسترش داده شود که وقتی دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند از نظر اخلاق حرفه‌ای بهتر از زمانی باشند که به دانشگاه وارد شده‌اند.


وی ادامه داد: پیشرفت در حوزه اخلاق حرفه‌ای جز با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف و همت اساتید ممکن نیست و اگر برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد می‌توان اخلاق پزشکی را در حوزه‌های تخصصی نهادینه کرد.


ابوالقاسمی در خصوص برنامه‌های پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت:‌ دانشگاه‌های ما باید خود را برای این کار آماده کنند چرا که هم اکنون کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و تاجیکستان به شدت نیاز به تخصص‌های ما دارند و باید از این نیاز استفاده کنیم.


وی ادامه داد: دپارتمان‌هایی که جذب دانشجوی خارجی را در اولویت خود قرار می‌دهند از این پس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشویق خواهند شد و اعتبارات ویژه‌ای را برای این واحدها فراهم خواهیم کرد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در رشته‌های تخصصی و فلوشیپ نیاز به پذیرش دانشجوی خارجی است که در رشته‌های مختلف این دانشجویان را ما از کشورهای خارجی جذب می‌کنیم تا سفیر ما در دنیا باشند و موجب تعامل فرهنگی و علمی بین ایران و دیگر کشورها شوند.



غیرقانونی بودن کنکور ۹۲ و اصلاح شرایط پذیرش دانشجو

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری کنکور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ غیرقانونی بوده است، گفت: برای پذیرفته‌شدگان این دو سال جای نگرانی نیست ولی نحوه پذیرش در سال ۹۳ متفاوت است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: سوابق کنکور برای دانشگاه‌ها در دوره جدید مجلس بررسی شده به طوری که نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها یکی از برنامه‌های این کمیسیون است.

وی افزود: در سال 86 قانون مصوب شد که تا پایان سال پنجم توسعه کنکور حذف شود و امسال در پایان سال سوم هنوز کنکور برگزار می‌شود.

زاهدی ادامه داد: برگزاری کنکور سال‌های 91 و 92 غیر قانونی است و براساس مصوبه سال 86 نباید این کار انجام شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته پذیرفته شدگان در این دو کنکور مشکلی ندارند و جای نگرانی نیست، ولی برای سال 93 شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود.

کلمات کلیدی: پذیرش دانشجو، شرایط پذیرش دانشجو، چگونگی پذیرش دانشجو، نحوه پذیرش دانشجو، کنکور 92، کنکور، جذب دانشجو

آمار بازدید: 778 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image