ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی لزوم توسعه نظام آموزشی مهارتی و سوق دهی70 درصد آموزش‌ها به سمت آموزش مهارتی (30 فروردین 92)

لزوم توسعه نظام آموزشی مهارتی و سوق دهی70 درصد آموزش‌ها به سمت آموزش مهارتی (30 فروردین 92)

معاون پشتیبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، گفت: توسعه نظام آموزشی مهارتی در کنار نظام آموزش عالی، بهداشت و درمان و متوسطه نیاز اساسی کشور است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، محمد حسین حاجیلو در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش های مهارتی در کشور، اظهارکرد: 70 درصد آموزش‌ها باید به سوی آموزش‌های مهارتی سوق داده شود.

وی مهارت‌آموزی را راهی برای رفع بیکاری عنوان کرد و افزود: اگر دغدغه شغلی برای آینده فرزندانمان وجود دارد، راهش این است که آنها را به سمت آموزش‌های مهارتی یا حرفه‌آموزی هدایت کنیم.

وی افزود: سیستم‌های اداری کشور وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، راهبری و سازماندهی امور را دارند، این جاست که محیط واقعی کار اعم از دستگاه های دولتی، غیردولتی و بخش های خصوصی باید برای کمک وارد شوند.

وی آموزش‌ها در دنیا را به دو صورت نظری آکادمیک و مهارتی عنوان کرد و افزود: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی عهده دار آموزش‌های مهارتی هستند.

وی با اشاره به نظام مهارت و فناوری در کشور، تصریح کرد: این نظام دارای سه زیر نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.

وی با بیان اینکه دو سند شامل نظام آموزش مهارت و فناوری و نظام صلاحیت حرفه‌ای تکمیل شده است، اظهارکرد: نظام شرایط احراز اشتغال نیز در آینده نزدیک ارایه خواهد شد.

معاون امور اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: در حال حاضر ٦٢٠ هزار دانشجو در حدود 1000 مرکز این دانشگاه در کشور مشغول به تحصیل هستند.

معاون پشتیبانی دانشگاه علمی‌کاربردی با بیان اینکه در گذشته توجه بیشتر مردم به آموزش‌های آکادمیک بود، اظهارکرد: اکنون کشور به افراد ماهر و فنی نیاز دارد و وظیفه دانشگاه علمی‌کاربردی تربیت این افراد است.

وی نزدیک شدن صنعت به دانشگاه علمی‌ کاربردی را از اهداف تاسیس این دانشگاه عنوان کرد و گفت: تلفیق آموزش نظری و عملی نیاز کنونی کشور است و محیط کار باید به طرف آموزش عالی حرکت کند.

حاجیلو با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص با توجه به نیاز بازار کار و بر اساس آمایش استان‌ها، ارتقای توان کارآفرینی توسط نظام آموزشی کشور، آموزش و پرورش و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و توانایی آموزش و همکاری با بنگاه‌های اقتصادی از وظایف ابلاغی به دستگاه‌های ذیربط است.

حاجیلو با اشاره به اینکه حدود 1000 مرکز علمی و کاربردی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: محور فعالیت‌های این دانشگاه بر اساس کار عملی است و 60 درصد از آموزش‌ها باید در محیط کارگاهی و عملی و ٤٠ درصد دیگر به صورت عمومی ارایه شود.

حاجیلو با بیان اینکه طبق قانون هر دستگاه اداری باید دارای یک موسسه علمی‌کاربردی باشد، تصریح کرد: توانمندسازی نیروها و نیازسنجی برای آینده نیروی انسانی سازمان از اهداف ایجاد مراکز علمی‌کاربردی برای هر دستگاه دولتی و اداری است.

وی با اشاره به اینکه حدود 1100 رشته‌ شغل در دانشگاه علمی‌کاربردی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌های در دست اجرا، تعداد رشته ‌شغل‌های این دانشگاه به 1500 رشته‌ شغل افزایش پیدا می‌کند.

وی، آموزش‌های صرفا نظری را پاسخگوی نیازهای مهارتی و علمی کنونی کشور ندانست و اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی باید بیش از پیش در کشور شناسانده شود و مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی که چارچوب آموزشی را رعایت کنند مرکز آموزشی متناسب با نیاز آنها را ایجاد خواهد کرد، که این امر موجب می‌شود، صنعت و دانشگاه به عنوان بازوان اصلی توسعه کشور یکدیگر را کامل کنند.

حاجیلو خاطرنشان کرد: بیش از ٦٥ درصد از فارغ‌التحصیلان مراکز علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند، که این کافی نبوده و باید به سمتی رفت که کلیه فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی مهارتی جذب بازار کار شوند.

کلمات کلیدی: نظام آموزشی مهارتی، آموزشی مهارتی، آموزشی، مهارتی، علمی کاربردی، آموزش، مهارت، آموزش و مهارت

آمار بازدید: 210 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image