ارتباط مستقیم با 30673 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور اعلام نتایج کنکور سراسری افغانستان به تعلیق در آمد (27 اسفند 91)

اعلام نتایج کنکور سراسری افغانستان به تعلیق در آمد (27 اسفند 91)

وزارت تحصیلات عالی افغانستان و شورای ملی این کشور توافق کردند که تا بررسی نتایج امتحان کنکور امسال توسط کمیسیون مشترک این دو نهاد اعلام نتایج این امتحانات به تعلیق در آید.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای ملی افغانستان پس از اعتراض گسترده و ادعای دانش‌آموزان راه نیافته به دانشگاه‌ها به تقلب در امتحان کنکور امسال، روز گذشته، عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی را برای جواب به سوال نمایندگان شورای ملی به این شورا خواست.


بر اساس تصمیم تازه هیچ دانش آموزی نمی تواند تا زمان اعلام نتایج کار این کمیسیون وارد مراکز آموزش عالی افغانستان شود.


در سال ۱۳۹۱ تحصیلی ۱۹۰ هزار دانشجو برای امتحانات کنکور ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۷۵ هزار در امتحانات شرکت کردند و چهل و چهار هزار نفر به موسسات آموزش عالی این کشور راه یافتند.


در جلسه امروز برخی از اعضای مجلس معتقد بودند که امتحانات کنکور امسال به اندازه‌ای که منتقدان می گویند غیرشفاف نبوده است، اما تعدادی از نمایندگان خواستار ابطال نتایج اعلام شده این امتحان بودند.


پذیرفته شدن شمار زیادی دانشجو از ولایت‌های دور افتاده و فقیر و عدم راهیابی دانش آموزان شهرهای بزرگ باعث شد که در جلسه امروز تعدادی از نمایندگان وزارت آموزش عالی را متهم کنند که بر اساس نژاد و زبان امتیازهایی را به تعدادی از ولایت‌ها از جمله ولایت دایکندی در مرکز افغانستان داده است.


براساس گزارش بی بی سی، وزیر تحصیلات عالی افغانستان با رد این ادعا به نمایندگان شورای ملی افغانستان گفت که تقلب صورت گرفته ولی میزان تقلب به اندازه‌ای نبود که تمام روند برگزاری و نتایج کنکور امسال زیر سوال رود.


حدود ۳۱ دانشگاه دولتی و ۷۰ دانشگاه خصوصی در سراسر افغانستان فعالیت دارند.


کلمات کلیدی: اعلام نتایج کنکور سراسری، اعلام نتایج کنکور، کنکور سراسری، کنکور سراسری افغانستان، کنکور

آمار بازدید: 500 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image