ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی اصلاح شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و افزایش شهریه پردیس‌های دانشگاهی (20 اسفند 91)

اصلاح شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و افزایش شهریه پردیس‌های دانشگاهی (20 اسفند 91)

معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم در پذیرش دانشجوی دکتری نقش استاد را به طور کلی حذف کنیم، گفت: در اکثر کشورهای دنیا دانشجوی دکتری را خود اساتید انتخاب می‌کنند، بنابراین حذف نقش استاد به طور کلی منطقی نیست.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین نادری منش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از 2000 رشته محل دانشجوی دکتری پذیرش می‌شود، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی جزو فرهیخته‌ترین اقشار جامعه هستند و اگر مواردی هم از اعمال سلیقه در پذیرش دانشجو دیده می‌شود، به هیچ وجه قابل تعمیم به کلیه اساتید نیست.



امکان تغییر در وزن نمرات مصاحبه و کتبی آزمون دکتری 93


وی درباره امکان تغییر سهم نمره آزمون و مصاحبه در پذیرش دکتری 93، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که عدد فعلی منطقی است و طبیعی است که با توجه به نیازهای واقعی و مباحث تخصصی این عدد مشخص می‌شود، اما اگر باز در نظرسنجی‌ها پیشنهادات مناسبی باشد امکان تغییر سهم نمره آزمون وجود خواهد داشت.


وی افزود: در حال حاضر بیشتر اساتید تمایل دارند که پذیرش دکتری در اختیار دانشگاه‌ها باشد و دانشجویان نیز بیشتر تمایل به برگزاری آزمون دارند اما در کل ما باید به فکر منافع ملی کشور باشیم و نمی‌توانیم بگوییم که حتما سهم آزمون تغییر می‌کند یا خیر؟


نادری منش با بیان اینکه منطقی نیست که با 217 هزار داوطلب، آزمون برگزار نکنیم، گفت: ما کارمان را بر اساس نظرسنجی و نیازسنجی کشور انجام می‌دهیم بنابراین غربالگری ملی باید وجود داشته باشد، اما نحوه این فرایند ممکن است متفاوت باشد همانطور که در مقاطع پایین‌تر نیز به همین شکل است.


وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی نیز رویکرد مثبتی نسبت به برگزاری ازمون داشته‌اند و تنها بحث در چگونگی برگزاری آن است.


معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به رشد رتبه علمی کشور در سه ماهه جدید میلادی، گفت: دانشگاه‌ها اقتدار خود را تثبیت کرده و بهبود بخشیدند به همین دلیل در فرایند بودجه با توجه به اینکه در زمان بودجه مقاومتی نیز هستیم، تلاش کشور این است که دانشگاه‌ها از این قضیه زیاد متضرر نشوند.



آیین‌نامه پردیس‌های خودگردان بزودی ابلاغ می‌شود


به گفته وی، آیین‌نامه پردیس‌ها و دانشجویانی که به صورت خودگردان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند به زودی ابلاغ می‌شود.


معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان دکتری، گفت: پذیرش 13 هزار نفر در آزمون دکتری تنها از طریق آزمون بوده و با احتساب رتبه اولی‌ها و اینگونه دانشجویان ظرفیت دوره دکتری بیش از این مقدار خواهد بود.


وی همچنین درباره افزایش شهریه دوره‌های ارشد و دکتری پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته جلساتی برگزار شد و به جمع بندی رسیدیم و سقفی برای این دوره‌ها تعیین کردیم، این قضیه در سال جاری در ارشد و دوره‌های شبانه نیز مطرح شد و پیشنهاداتی شد که در حال نهایی شدن است و امیدواریم که بزودی ابلاغ شود.



افزایش شهریه پردیس‌های خودگردان و دوره‌های شبانه در سال آینده


نادری منش از افزایش شهریه پردیس‌های خودگردان و دوره‌های شبانه در سال آینده خبر داد و گفت: انتظار ما این است که افزایش شهریه دوره‌های ارشد بیش از 50 درصد دکتری نباشد، چرا که دوره‌ کارشناسی ارشد پایان‌نامه دارند، البته برای شبانه‌ها نیز افزایش شهریه خواهیم داشت، چرا که آنها نیز به نوعی خودگردان محسوب می شوند.


معاون آموزشی وزیر علوم درباره افزایش شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی، نیز تصریح کرد: در جلسه‌ای که با این دانشگاه‌ها داشتیم قرار بر این شد که شهریه‌های آنها هم اصلاحیه‌ای داشته باشد و انتظار می‌رود که شهریه این موسسات نیز افزایش پیدا کند.

کلمات کلیدی: شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، میزان شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، اصلاح شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، تغییر شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، شهریه دانشگاهها، افزایش شهریه پردیس‌های خودگردان، افزایش شهریه شبانه، آیین‌نامه پردیس‌های خودگردان، شهریه پردیس‌های دانشگاهی

آمار بازدید: 483 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image