ارتباط مستقیم با 30802 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه افت تحصیلی بیشتر دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر و عوامل درونی افت تحصیلی (17 اسفند 91)

افت تحصیلی بیشتر دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر و عوامل درونی افت تحصیلی (17 اسفند 91)

رئيس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبايي اعلام کرد: افت تحصیلی بین دانشجویان پسر بیش از دانشجویان دختر دانشگاه است و چالش فرد با خود اولین عامل افت تحصیلی است.دکتر حسین سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افت تحصیلی و دلایل آن در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی گفت: افت تحصیلی یک عامل ندارد بلکه عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا افت تحصیلی رخ دهد.


وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم به عوامل اصلی آن اشاره کنیم چالش و درگیری های فرد با خود و مسائل شخصیش اولین عامل افت تحصیلی است.

رئيس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبايي اعلام کرد: چالش فرد با مسایل روحی روانی مانند استرس، افسردگی، نا امیدی همه زمینه ساز می شود و از طرفی هم درس‌ها سخت شده و دانشجو درس نمی خواند و دچار افت تحصیلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان گفت، افت تحصیلی یک سری عوامل درونی دارد و یک سری عوامل بیرونی که عوامل درونی به فرد و عوامل بیرونی به سازمان و اجتماع باز می گردد.

سلیمی از عوامل درونی افت تحصیلی، به کم رویی، بی انگیزی به درس، اضطراب و از عوامل بیرونی آن به نوع استاد، نوع برخورد استاد، نوع محتوای درس، نوع دانشکده و چند مورد دیگر اشاره کرد.

پیگیری وضعیت تحصیلی دانشجویان مشروطی توسط مرکز مشاوره

وی به برنامه‌های مرکز مشاوره برای دانشجویانی که دچار افت تحصیلی شده اند، اشاره کرد و گفت: لیست دانشجویان مشروطی، دانشجویانی که بیش از دو ترم مشروط شده اند از آموزش دانشکده ها جمع آوری شده و با آنها تماس برقرار می شود و پس از بررسی وضعیت این دانشجویان به بخش‌هایی که می شود به آنها کمک کرد معرفی می شوند.

رئيس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبايي در مورد اینکه افت تحصیلی بین دانشجویان دختر بیشتر است یا پسران دانشجو گفت: دانشجویان پسر بیشتر دچار افت تحصیلی می شوند. / خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: وضعیت تحصیلی، دانشجویان مشروطی، وضعیت تحصیلی دانشجویان مشروطی، مرکز مشاوره، مرکز مشاوره دانشجویی، افت تحصیلی، دلایل افت تحصیلی، افت تحصیلی دانشجویان، افت تحصیلی دانشجویان پسر، عوامل درونی افت تحصیلی

آمار بازدید: 441 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image