ارتباط مستقیم با 30736 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شرایط پرداخت وام‌های بلندمدت به دانشجویان (8 اسفند 91)

شرایط پرداخت وام‌های بلندمدت به دانشجویان (8 اسفند 91)

رییس صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان، گفت: در این دانشگاه برای پرداخت وام‌های بلندمدت به دانشجویان شرایط خاصی وجود ندارد.



فرزانه ژاله‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به چگونگی پرداخت وام‎های بلندمدت، تصریح کرد: وام‌های بلندمدت به میزان بودجه تعیین شده از طرف وزارت علوم به دانشجویان تعلق می‌گیرد که بهترین شرط برای دریافت وام‌های میان مدت، ترم آخر نبودن دانشجویان است تا برای تسویه وام به مشکل برخورد نکنند.


وی با اشاره به وام‎هایی که به دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این وام‌ها، وام بلندمدت و میان‌مدت، در قالب وام تأمین شهریه، کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه اجاره مسکن، ازدواج و وام ضروری است.


این مقام مسئول ادامه داد: خانواده‎هایی که دارای دو دانشجو در این دانشگاه هستند برای هر کدام از آنها وام‌های جداگانه تعلق می‌گیرد.


ژاله‌منفرد با بیان اینکه بازپرداخت وام‌های بلندمدت بعد از فراغت از تحصیل دانشجویان آغاز می‌شود، افزود: هنگام فارغ‌التحصیلی کارمزد آن محاسبه شده و دفترچه اقساط صادر می‌شود که بازپرداخت آن 60 ماهه بوده و شروع اقساط نیز 9 ماه پس از فراغت از تحصیل دانشجویان است.


وی یادآور شد: وام‎های میان مدت 2.5 درصد کارمزد دارد و اقساط آن نیز 9 ماهه تا 20 ماه است که بازپرداخت این وام در زمان تحصیل دانشجویان است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به میزان وام‎های پرداختی، ابراز کرد: امسال 1372 دانشجو به مبلغ 8 میلیارد و 700 میلیون ریال وام دریافت کرده‌اند و امکان دریافت وام برای همه مقاطع تحصیلی وجود دارد.


ژاله‌منفرد با تاکید بر اینکه در سال‌جاری نسبت به مشابه سال قبل پرداخت وام به دانشجویان از 20 درصد افزایش برخوردار است، اظهار کرد: حداقل وام، وام کمک هزینه تحصیلی است که برای دانشجویان مجرد به مبلغ 4 میلیون ریال و افراد متأهل نیز 5 میلیون ریال است. حداکثر وام نیز، وام ازدواج با 12 میلیون ریال می‌باشد.


وی متذکر شد: مشکلات وام در بازپرداخت آن است که متأسفانه برخی از دانشجویان فراموش می‌کنند که اقساط را پرداخت کنند و این فراموشی دانشجویان مشکلاتی را برای دانشگاه و دانشجویان به وجود می‌آورد.

کلمات کلیدی: وام‌های بلندمدت، وام‌های بلندمدت دانشجویی، وام‌های بلندمدت دانشجویان، وام دانشجویی، شرایط وام‌های بلندمدت، شرایط وام‌های بلندمدت دانشجویی

آمار بازدید: 500 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image