ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تغییر نحوه صدور مجوز رشته و استخدام اساتید خبره در پردیس‌های دانشگاهی (4 اسفند 91)

تغییر نحوه صدور مجوز رشته و استخدام اساتید خبره در پردیس‌های دانشگاهی (4 اسفند 91)

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حذف واژه \"بین‌الملل\" از پردیس‌های دانشگاهی، گفت: بر اساس تصمیمات اخیر از این پس این پردیس‌ها در حوزه‌ای خاص از علوم فعالیت خواهند کرد.



ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه برای حفظ کیفیت پردیس‌ها، نظارت و ارزیابی نسبت به دوره‌های قبل افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر دانشگاه در رشته‌ای خاص توانمندی بالایی دارد، هدف ما این است که پردیس‌های هر دانشگاه متناسب با توانمندی رشته‌ای دانشگاه مربوطه فعالیت کنند.


وی با اشاره به اعمال محدودیت رشته‌ای برای پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، تصریح کرد: از این پس صدور مجوز برای راه‌اندازی رشته‌های جدید در پردیس‌ها با محدودیت روبرو خواهد بود؛ چرا که هر دانشگاه می‌تواند در زمینه‌ای خاص جلوه کند.


حسنی افزود: البته رشته‌هایی که از قبل مجوز گرفته‌اند از پردیس‌ها گرفته نمی‌شود؛ چرا که اگر مجوزی صادر شده نشان دهنده توانمندی آن دانشگاه در رشته مذکور بوده است.


مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم درباره جذب اساتید در این پردیس‌ها نیز گفت: هدف ما این است که با محوری کردن فعالیت پردیس‌ها برای تقویت آن‌ها اساتید به نام و خبره در آن‌ها جذب کنیم.


وی همچنین با بیان اینکه منطقی پشت واژه \"بین‌الملل\" برای پردیس‌های دانشگاهی نبود، اظهار کرد: در این پردیس‌ها فقط دانشجوی داخلی جذب می‌شد، بنابراین واژه \"بین‌الملل\" را از این پردیس‌ها حذف و واژه \"خودگردان\" را جایگزین آن کردیم.


حسنی با بیان اینکه ما معتقدیم که دانشجوی خارجی باید در سایت اصلی دانشگاه پذیرش شود، تصریح کرد: البته پردیس‌ها نیز می‌توانند دانشجوی خارجی جذب کنند؛ اما توصیه ما جذب دانشجوی خارجی در سایت اصلی است؛ چرا که دانشجوی خارجی امکانات بالقوه و خوب دانشگاه‌های کشور را می‌بینند و این وجهه کشور را بهتر نمایان می‌کند.

کلمات کلیدی: استخدام اساتید خبره، استخدام، اساتید خبره، استخدام استاد، جذب استاد، پردیس‌های دانشگاهی، استخدام پردیس‌های دانشگاهی، تدریس در پردیس‌های دانشگاهی، استخدام مدرس، تدریس در دانشگاه

آمار بازدید: 466 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image