ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون ارشد علوم پزشکی (28 بهمن 91)

شرایط ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون ارشد علوم پزشکی (28 بهمن 91)

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی، شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی متقاضی شرکت در آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی را تشریح کرد.



جبراییل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی تا 12 اسفند ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، با بیان اینکه شرکت کلیه داوطلبان غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران به صورت آزاد بلامانع است، اظهارکرد: داوطلبان موظف به کسب 100 درصد نمره حد نصاب قبولی خواهند بود، ولی در خصوص دانشجویانی که با ادامه تحصیل آنان به صورت بورس موافقت به عمل آمده است، باید70 درصد حد نصاب نمره نفر آخرین فرد پذیرفته شده ایرانی سهمیه آزاد آن رشته را کسب کنند.


وی افزود: این دسته از افراد باید زمان ثبت‌نام معرفی‌نامه‌ای مبنی بر موافقت با بورس را از طریق مرکز خدمات آموزشی دریافت و همراه سایر مدارک، نسخه اصلی اسکن را ارسال کنند.


وی با تاکید بر اینکه فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون مربوطه هستند، تصریح کرد: ثبت‌نام اتباع مذکور در آزمون، منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی چون دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی، گذرنامه دارای پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار، کارت هویت ویژه اتباع خارجی دارای اعتبار در سال 91 صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کارت آزمایش مرحله هشتم صادره از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است.


رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی در آزمون کارشناسی ارشد و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام دانشجویان غیرایرانی از طریق سایت www.msrt.ir/sites/iso انجام می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه پذیرفته‌شدگان ملزم به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون بوده و در صورت عدم احراز شرایط در دفترچه، هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد آن پذیرفته نیست، تصریح کرد: بنابراین در صورت قبولی حقی برای آنان ایجاد نشده و پذیرش آنان لغو می‌شود، همچنین چنانچه پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام در آزمون گزینه اتباع غیرایرانی را انتخاب نکرده باشند، پذیرش آنان لغو می‌شود.


وی ادامه داد: تحصیل همزمان اتباع غیرایرانی شاغل به تحصیل در موسسات آموزش عالی در واحدهای دانشگاه آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی، مرکز جامعة المصطفی (ص) العالمیه، آموزش عالی اهل بیت (ع) و سایر موسسات آموزش عالی ممنوع است.


سراجی با بیان اینکه پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی واقع در مناطق ممنوعه مجاز نمی‌باشد، خاطرنشان کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان غیر ایرانی آزمون در دوره روزانه، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی بر اساس مصوبه وزارت بهداشت هستند.


وی دارا بودن حداقل معدل کل 14 در رشته‌های مختلف کارشناسی از دیگر شرایط ثبت‌نام برای این دسته از داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان غیرایرانی باید پس از فراغت از تحصیل به کشور خود بازگردند و دانشگاه محل تحصیل در این خصوص ملزم به اخذ تعهد محضری از دانشجو مبنی بر بازگشت به کشور متبوع خود پس از فارغ‌التحصیلی است.

کلمات کلیدی: ارشد علوم پزشکی، ارشد، علوم پزشکی، آزمون ارشد علوم پزشکی، اتباع خارجی، ارشد اتباع خارجی، ارشد پزشکی اتباع خارجی

آمار بازدید: 647 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image