ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه امکان ادامه تحصیل مشمولان خدمت وظیفه عمومی تا مقطع دکتری (6 بهمن 91)

امکان ادامه تحصیل مشمولان خدمت وظیفه عمومی تا مقطع دکتری (6 بهمن 91)

براساس قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 1390، مشمولان تنها از دو نوع کسر خدمت سربازی می توانند بهره مند شوند.




به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درسالجاری مشمولان تنها می‌توانند از کسرخدمت‌های مربوط به بسیج (موضوع قانون احتساب بخشی از خدمت دوره ضرورت مشمولان عضو بسیج نیروی مقاومت سپاه پاسداران) و یا انجام پرو‍ژه‌های تحقیقاتی مربوط به نیروهای مسلح بهره‌مند شوند که حداکثر میزان کسرخدمت بسیج 6 ماه بوده و همچنین مشمولانی که پروژه‌های تحقیقاتی فوق را انجام داده‌اند در صورت تایید توسط بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، می‌توانند از دو ماه و یا بیشتر کسرخدمت استفاده کنند.


در این گزارش آمده است، درصورتی که کسرخدمت ناشی از انجام پروژه‌های ذکرشده منجر به اتمام خدمت این دسته از مشمولان شود، پس از طی دوره آموزش نظامی و یا ارائه گواهی کفایت از آموزش صادره از نیروی مقاومت بسیج، کارت پایان خدمت به آنان تعلق خواهد گرفت.


لازم به ذکر است، با توجه به اینکه در قانون وظیفه عمومی موضوع کسرخدمت سربازی قید نشده، لذا از ابتدای سالجاری، سایر کسرخدمت‌های سربازی متوقف شده و قابل اجرا نیست.



امکان ادامه تحصیل مشمولان خدمت وظیفه عمومی تا مقطع دکتری تخصصی


همچنین، سرهنگ حجت اله واعظی نژاد، معاون مشمولان وامور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به امکان ادامه تحصیل مشمولان خدمت وظیفه عمومی تا مقطع دکتری تخصصی گفت: برابر قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال 1390 مجلس، مشمولان می توانند قبل از انجام خدمت دوره ضرورت در صورت داشتن شرایط لازم تا مقطع دکتری تخصصی (PHD) و کسب تخصص در رشته‌های پزشکی و دامپزشکی ادامه تحصیل دهند.


وی ادامه داد: پیش از این ادامه تحصیل مشمولان برای کسب تخصص دارای محدودیت بوده و صرفا مشمولانی که عضو هیئت علمی دانشگاه بودند امکان ادامه تحصیل در این مقطع را داشتند.


معاون مشمولان وامور معافیت‌های این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط کلی صدور مجوز ادامه تحصیل در مقطع جدید نیز گفت: در صورتیکه تاریخ قبولی دانشجو در مقطع جدید در مهلت یکساله پس از فراغت از تحصیل و همچنین مشمول فاقد غیبت باشد با ارائه پذیرش از دانشگاه می تواند درسنوات مجاز، ادامه تحصیل دهد.


کلمات کلیدی: ادامه تحصیل مشمولان، دکتری، ادامه تحصیل، دانشجویان مشمول، سربازی دانشجویان

آمار بازدید: 647 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image