ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ضوابط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی (24 دی 91)

ضوابط ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی (24 دی 91)

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط و مقررات ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی را اعلام کرد.



به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ حجت‌اله واعظی‌نژاد معاون مشمولان و امور معافیت‌های وظیفه عمومی ناجا، در این باره گفت: دانشجویان برای تغییر رشته تحصیلی یا دانشگاه محل تحصیل خود که نیاز به آزمون مجدد دارد، باید ابتدا از دانشگاه اولیه انصراف داده و بعد از آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کنند.


وی درخصوص شرایط دانشجویان انصرافی گفت: دانشجویان در طول تحصیلات دانشگاهی (از دیپلم تا دکتری) فقط یکبار مجاز به انصراف بوده، همچنین از دیگر شرایط اصلی این است که دانشجو باید در مدت سنوات اولیه تحصیلی در دانشگاه انصراف دهد، یعنی وارد سنوات ارفاقی نشده و از زمان انصراف وی تا شروع به تحصیل مجدد در دانشگاه نیز بیش از یکسال سپری نشده باشد، همچنین با توجه به اینکه برای هر مقطع تحصیلی تنها یکبار معافیت تحصیلی صادر می‌شود، بنابراین تحصیل مجدد دانشجو در مقاطعی که قبلا از آن فارغ‌التحصیل شده مجاز نیست.


واعظی‌نژاد افزود: دانشجویان مقاطع کارشناسی و بالاتر پیوسته که پس از اخراج از دانشگاه با اخذ مدرک تحصیلی مقطع پایین‌تر، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شوند تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دایم از خدمت مجاز به ادامه تحصیل نیستند.


براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، وی گفت : ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی در مقطع تحصیلی پایین‌تر بلامانع بوده و همچنین در صورت قبولی مجدد در آزمون یا پذیرش توسط دانشگاه‌ها، مدت تحصیل قبلی آنان در مقطع جدید محاسبه نخواهد شد.


معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در زمان پذیرش دانشجودردانشگاه یا رشته جدید، این ضوابط تحصیلی بررسی و درصورت دارابودن این شرایط، معافیت تحصیلی صادرمی‌شود.


وی افزود: دانشجویانی که بدون آزمون مجدد و با موافقت دانشگاه مبدا و مقصد قصد تغییر رشته یا انتقال به دانشگاه دیگررا داشته باشند، نیاز به انصراف نداشته و می‌توانند برابرمقررات مربوط به رشته یا دانشگاه جدید انتقال یابند که دراین صورت سنوات تحصیلی قبلی در رشته یا دانشگاه جدید محاسبه خواهد شد.


کلمات کلیدی: دانشجویان انصرافی، ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی، ادمه تحصیل مشمولین

آمار بازدید: 469 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image