ارتباط مستقیم با 30723 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راهکارهای مالی پیش‌روی دانشجویان کم درآمد (15 دی 91)

راهکارهای مالی پیش‌روی دانشجویان کم درآمد (15 دی 91)

در حالی که دوره چهار ساله دانشگاه برای هر دانشجویی با هر پیشینه اقتصادی – اجتماعی یک سرمایه‌گذاری هزینه‌بر محسوب می‌شود، با این حال آمارهای حاکی از این است که بسیاری از دانشجویان نمی‌توانند رویای خود مبنی بر راه‌یابی به دانشگاه و کسب شغل مناسب را تحقق بخشند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر آمار اعلامی از سوی موسسه فرصت‌های تحصیلی آموزش متوسطه، 79 درصد دانشجویان آمریکایی خانواده‌هایی مرفه به مدارج عالی دانشگاهی دست می‌یابند این در حالیست که این شانس در دانشجویان خانواده‌های متوسط تنها 11 درصد است و در خانواده‌های فقیر این رقم ناچیز می‌شود.


بنا به گفته امی کروین، مدیر بخش فرصت‌های تحصیلی در موسسه تضمین تحصیلات تکمیلی گریت لیک، اگرچه تحصیلات دانشگاهی هزینه‌بر است، با این حال داشتن مدرک دانشگاهی به معنای به دست آوردن درآمد بهتر و ترفیع شغلی می‌باشد. به ویژه برای دانشجویانی که دارای خانواده‌هایی کم درآمد هستند، شناخت گزینه‌های مالی مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. با وجود افزایش شهریه‌ها، دانشگاه همچنان به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن جهت ساختن آینده‌ای بهتر و موفق‌تر شناخته می‌شود.


بنا به گزارش پایگاه خبری فاکس بیزینس، امی کروین در ادامه افزود: آمارهای رسمی نشان می‌دهد افرادی که دارای مدرک دانشگاهی لیسانس هستند قریب به یک میلیون دلار بیش از افرادی که مدرک متوسطه دارند، درآمد کسب می‌کنند.


متخصصان بر این باورند اغلب دانشجویان از فرصت‌های مالی موجود آگاهی کامل دارند که این مسئله آنها را در اخذ یک مدرک دانشگاهی با کمترین بدهی مالی کمک می‌نماید.

در ادامه این گزارش چهار راهی که دانشجویان کم‌ درآمد جهت نیل به رویای فارغ‌التحصیلی پیش روی خود دارند ذکر شده است که عبارتند از:

1- یافتن گزینه‌های تحصیلی رایگان مانند اقدام جهت اخذ بورسیه‌های تحصیلی یا استفاده از فرصت‌هایی نظیر کمک‌های مالی بلاعوض.

2- اقدام جهت شرکت در برنامه‌های تحصیلی – شغلی که به دانشجویان امکان می‌دهد در خلال تحصیل خود به انجام کار پرداخته و از این طریق هزینه‌های دانشگاهی خود را تامین کنند.

3- استفاده از کمک‌های مالی تحصیلی که به دانشجویان امکان می‌دهد با استفاده از وام‌های دانشجویی یا استفاده از گزینه‌های مالی قابل انعطاف نسبت به کاهش بار مالی ناشی از دانشگاه اقدام کنند. ضمن اینکه برخی از دانشگاه‌ها وام‌های کم بهره در اختیار دانشجویان گذاشته و برخی نیز برنامه‌های تحصیلی رایگان به دانشجویان کم‌درآمد ارائه می‌دهند.

4- یافتن کمک‌های محلی که به دانشجویان امکان می‌دهد با مراجعه به برخی دفاتر بازرگانی و سازمان‌های خاص و معرفی خود و شرح وضعیت مالی‌شان نسبت به دریافت‌ کمک‌های مالی مردمی اقدام نمایند.

کلمات کلیدی: دانشجویان کم درآمد، وام دانشجویی، راهکارهای مالی دانشجویان، کسب درآمد دانشجویان، پول درآوردن دانشجویان، مشکلات مالی دانشجویان

آمار بازدید: 487 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image