ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی در کنکور 92 (18 آذر 91)

شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی در کنکور 92 (18 آذر 91)

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز ثبت نام کنکور 92 از پنجشنبه 16 آذر، جزییات، شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی در کنکور را تشریح کرد.



حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضوابط شرکت اتباع غیر ایرانی در کنکور 92، گفت: داوطلبان غیرایرانی ملزم به مطالعه دقیق مندرجات دفترچه‌های راهنمای آزمون و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون بوده و در صورت عدم احراز شرایط مندرج در دفترچه‌ها، هیچ عذری مبنی بر عدم اطلاع از مفاد دفترچه پذیرفته نیست.


وی با تاکید بر اینکه فقط اتباع غیرایرانی مقیم ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری هستند، اظهارکرد: ثبت‌نام اتباع مذکور مقیم ایرانی منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر چون گذرنامه با پروانه اقامت حداقل شش ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی، کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار در سال 1392 صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است.


وی با بیان اینکه همچنین کارت موقت آمایش مرحله هشتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور یکی دیگر از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر است، اظهارکرد: فقط اتباع غیر ایرانی مقیم، که از مدارس رسمی داخل کشور ایران، فارغ‌التحصیل شده‌اند مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال 1392 هستند.


مشاور عالی سازمان سنجش افزود: در هر مرحله‌ای مغایرت شرایط داوطلب با شرایط اعلام شده، از سوی مراجع ذیصلاح تشخیص داده شود، از ادامه مراحل گزینش یا تحصیل داوطلب جلوگیری می‌شود.


وی با بیان اینکه چنانچه اتباع غیرایرانی در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند و در هنگام ثبت‌نام بند 23 تقاضانامه را علامت‌گذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو می‌شود، اظهارکرد: تحصیل همزمان اتباع غیر ایرانی شاغل به تحصیل در موسسات آموزش عالی در واحدهای آموزشی دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی‌ کاربردی، مرکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه و آموزش عالی اهل بیت (ع) ممنوع است.


توکلی با تاکید بر اینکه اتباع غیر ایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند، تصریح کرد: در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیر ایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آن مناطق «کان لم یکن» تلقی می‌شود.


وی با بیان اینکه هر موقع مشخص شود که داوطلب، حقایقی را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نمی‌باشد، در هر مرحله‌ای از تحصیل محروم می‌شود، اظهارکرد: پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود از جمله تعهدات استخدامی و رشته‌های خاص و حساس اکیدا ممنوع است.


وی با اشاره به الزام پذیرفته‌شدگان غیر ایرانی به پرداخت شهریه طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم حداکثر تا 80 درصد شهریه دوره‌های نوبت دوم (شبانه) و در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت، گفت: حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته برای پذیرفته‌شدگان غیر ایرانی، رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور مطابق شیوه‌نامه ثبت‌نام مصوب سال 1389 به ترتیب 2 و 5 سال است.


مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به الزامی بودن داشتن حداقل معدل کتبی و یا کل دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم‌ آموزش متوسطه برای پذیرفته‌شدگان، اظهارکرد: برای دوره روزانه و شبانه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در کلیه رشته‌های تحصیلی (به جز رشته‌های تحصیلی گروه آموزش پزشکی) و دکترای حرفه‌ای دامپزشکی حداقل معدل کتبی دیپلم 14 است.


وی با بیان اینکه داشتن حداقل معدل کل دیپلم 14 برای سایر دوره‌ای آموزشی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در کلیه رشته‌ها به جز رشته‌های تحصیلی گروه آموزش پزشکی ضروری است، تصریح کرد: برای کلیه دوره‌های آموزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی در گروه آموزش پزشکی داشتن معدل کتبی دیپلم 15 و دکترای حرفه‌ای گروه آموزش پزشکی معدل کتبی دیپلم 16 است.


توکلی با تاکید بر اینکه در صورت مغایرت معدل اعلام شده به سازمان سنجش با معدل مندرج در اصل گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه پذیرفته‌شدگان مطابق ضوابط رفتار می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه در حین تحصیل پذیرفته‌شدگان غیر ایرانی، محرز شود که دانشجو دارای مدرک کاردانی و یا بالاتر بوده و مجددا با شرکت در آزمون، در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل ایشان ممانعت به عمل آمده و اخراج محسوب می‌شود و دانشگاه محل قبولی داوطلبان در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت‌نام اولیه هستند.


وی افزود: کلیه اتباع غیر ایرانی متقاضی ثبت‌نام و شرکت‌ در کنکور 1392، در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به لینک مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند؛ که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری 13 رقمی داده می‌شود که داوطلب باید این کد را دقیقا در محل مخصوصی که در بند 23 تقاضانامه ثبت‌نام پیش‌بینی شده است درج کنند.


شایان ذکر است ثبت‌نام آزمون سراسری 92 تا 25 آذر ماه ادامه دارد.


کلمات کلیدی: کنکور 92، ثبت نام کنکور 92، ثبت نام اتباع غیرایرانی کنکور 92، ثبت‌نام آزمون سراسری 92

آمار بازدید: 390 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image