ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اشتغال فارغ‌التحصیلان؛ دغدغه اصلی جامعه (26 آبان 91)

اشتغال فارغ‌التحصیلان؛ دغدغه اصلی جامعه (26 آبان 91)

رییس جهاددانشگاهی واحد استان کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان اسف‌بار بوده و دغداغه اصلی اقشار مختلف جامعه است.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حمید رضا مجردی در جشن فارغ التحصیلان مرکز دانشگاهی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مسئله اشتغال و بویژه اشتغال فارغ التحصیلان در کشور به یک معضل تبدیل شده و قابل دفاع نیست.


وی افزود: دانشجویان و تحصیل کردگان باید در راستای کسب مدارج علمی بالاتر و دستیابی به فرصت‌های برتر امیدوارانه گام بردارند و به کسب مدرک علمی در یک مقطع بسنده نکنند.


رییس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان، با اشاره به اینکه نا امیدی به آینده فرصت‌ها را از فرد می‌گیرد، بیان کرد: طی کردن مراتب بالاتر علمی فرصت‌های بیشتری را برای تحصیل‌کردگان و دانشجویان ایجاد می‌کند.


وی تصریح کرد: رشته‌های مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان کردستان به جز امور اداری همگی فنی بوده و بر همین اساس امید به اشتغال فارغ‌التحصیلان آن بسیار زیاد است.


مجردی در ادامه سخنان خود علم بدون ثروت و ثروت بدون علم ر ا بی فایده خواند و عنوان کرد: راه علم و ثروت دو راه جدا از هم نیست و فارغ‌التحصیلان باید با بکارگیری درست علم، در راستای خدمت به جامعه و کسب ثروت تلاش کنند.


میثم صادق خوانی سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه سنندج نیز در این مراسم با اشاره به تاسیس این مرکز دانشگاهی در نیم سال دوم سال 89، گفت: در ابتدای تاسیس 120 دانشجو در سه رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.


وی اظهار داشت: در حال حاضر قریب به هزار دانشجو در هفت رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد برگزاری جشن فارغ التحصیلی 56 نفر از دانشجویان این مرکز دانشگاهی در دو رشته حسابداری و معماری در مقطع کاردانی هستیم.


در این مراسم یوسف رستمی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان گفت: دانشجویان باید خود را به جامعه جهانی عرضه کنند و توانایی‌های خود را به اثبات برسانند.


وی افزود: دانشجویان باید در عرصه علم، رفتار، کردار و فرهنگ الگو باشند و عرضه آنها به جامعه جهانی ظاهری نباشد.


وی افزود: دشمنان برنامه‌ریزی شده علیه ما اقدام می‌کند و نوک حمله پیکان آنها جوانان و به ویژه دانشجویان است.


وی ادامه داد: جامعه و خانواده در قبال هزینه‌هایی که برای تحصیل جوانان کرده‌اند، از دانشگاه انتظارات خاصی دارند.


رستمی با اشاره به اینکه کسب علم باید مفید و در مسیر تکامل انسان باشد، بیان کرد: فارغ التحصیلان باید از طریق ارائه خدمت به جامعه انتظارات آن را برآورده و دین خود را نیز ادا کنند.


وی عنوان کرد: جوانان امانت‌هایی هستند که به دست مسئولان مراکز دانشگاهی سپرده می‌شوند، لذا باید هر چه بیشتر امکانات را برای تحصیل و تهذیب آنها فراهم کنیم.


وی در پایان یادآور شد: یکی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان عدم انطباق رشته‌های تحصیلی با نیازهای بازار است که دانشگاه علمی کاربردی در تلاش است با ایجاد رشته‌های فنی در راستای رفع این مشکل گام بردارد.


کلمات کلیدی: اشتغال فارغ‌التحصیلان، استخدام فارغ التحصیلان، جذب فارغ التحصیلان، جهاد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی کردستان

آمار بازدید: 697 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image