ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه مجازی راه‌اندازی دوره‌های پزشک خانواده در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران (25 آبان 91)

راه‌اندازی دوره‌های پزشک خانواده در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران (25 آبان 91)

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دوره آموزشی پزشک خانواده در دانشکده مجازی این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است طی یک دوره پنج ساله، حدود پنج تا شش هزار پزشک به این سامانه‌های مجازی متصل شده و آموزش تخصصی پزشک خانواده را طی کنند.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر باقر لاریجانی در سومین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله‌ مدیسین که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر اینکه بستر مناسبی برای بهره‌مندی از فضای الکترونیکی در مجموعه این دانشگاه ایجاد شده است افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پیشرو در بحث سازمان مجازی کشور است بطوریکه در حال حاضر با مجازی سازی تمام فرآیندهای اداری دانشگاه، 25 هزار کاربر در این حوزه فعالیت می‌کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه تمامی برنامه‌های پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجازی هدایت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 26 بیمارستان، بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و 15 دانشکده زیر مجموعه این دانشگاه به این سازمان مجازی متصل هستند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین روند استفاده کاربران از شبکه‌های مجازی این دانشگاه را رو به افزایش دانست و افزود: سال1389، 12هزار کاربر در شبکه‌های مجازی این دانشگاه فعال بود که این میزان در سال جاری به 26 هزار کاربر افزایش یافته است.


دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه تمامی 26 بیمارستان‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران به شبکه ملی سلامت (شمس) متصل هستند، اظهار کرد: امروز علاوه بر اینکه 10میلیون فایل بر روی سرور دانشگاه ذخیره شده است در حوزه درمان نیز تمامی اطلاعات مربوط به تخت‌های بیمارستانی در یک سامانه جامع بیمارستانی قابلیت دسترسی دارد بطوریکه تمامی برنامه‌های پرسنلی این دانشگاه به صورت مجازی راهبری می‌شود.


وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین مرکز داده‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران ساماندهی شده است، اظهار کرد: بیش از 350 هزار پرونده الکترونیک در مجموعه دانشگاه در حال استفاده است.


رییس شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت از راه‌اندازی دوره آموزشی پزشک خانواده در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است طی یک دوره پنج ساله، حدود پنج تا 6000 پزشک به این سامانه‌های مجازی متصل شده و آموزش تخصصی پزشک خانواده را بگذرانند.


وی همچنین با اشاره بر اینکه ارزشیابی اساتید این دانشگاه از طریق سیستم «شعاع» به صورت الکترونیک انجام می‌شود، تصریح کرد: البته تلاش می‌شود از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتقای سالیانه وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز بهره‌مند شویم و قابل ذکر است که در حال حاضر 2000 پرونده الکترونیکی مربوط به پروژه‌های پژوهشی در دسترس است.


لاریجانی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر 5200 مرکز بهداشتی درمانی کشور به سیستم اطلاعات بیمارستانی متصل هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح پرونده الکترونیک سلامت به طور جدی در بیمارستان‌ها دنبال می‌شود بطوریکه می‌توان به کمک این سامانه، امر یکپارچه‌سازی سلامت را دنبال کرد چرا که در دسترس بودن پرونده‌های الکترونیک سلامت در امر مراقبت‌های بهداشتی تاثیرگذار است.


کلمات کلیدی: دوره‌های پزشک خانواده، پزشک خانواده، دانشکده مجازی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره آموزشی پزشک خانواده، دانشکده مجازی علوم پزشکی تهران

آمار بازدید: 861 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image