ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه افتتاح نخستین مرکز فرابورس و فن‌بازار تا پایان سال (24 آبان 91)

افتتاح نخستین مرکز فرابورس و فن‌بازار تا پایان سال (24 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا پایان سال جاری نخستین مرکز فرابورس و فن‌بازار برای عرضه محصولات علمی و فناوری در کشور، افتتاح می‌شود.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ بیست و چهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موعد زمانی تنظیم لایحه بودجه کل کشور برای سال 1392 گفت:‌ با توجه به ابلاغ ضوابط بودجه سال آینده توسط رئیس‌جمهور، خوشبختانه توجه مناسبی به بخش علم و فناوری شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ البته شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اقدامات لازم را برای تخصیص بودجه مناسب به هر بخش انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به ماموریت محوله از جانب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور مبنی بر تاسیس فرابورس و فن‌بازار برای عرضه محصولات علمی و فناوری در کشور،‌ انشاء‌الله تا پایان سال جاری شاهد افتتاح اولین مرکز از این مراکز خواهیم بود.

در ادامه این جلسه سید فرهنگ فصیحی رئیس دفتر ترویج و اطلاع رسانی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به تشریح مصوبات جلسه پرداخت.

رئیس دفتر ترویج و اطلاع رسانی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در پایان جلسه ستاد در تشریح مصوبات این جلسه، گفت:‌ در جلسه امروز گزارش ستاد ملی توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد، ‌که این گزارش حاوی تشریح روند اجرای سند ملی زیست فناوری بود که قبلا در ستاد راهبری از تصویب گذشته است.

وی افزود:‌ در این سند توضیحات مشروحی در مورد سیر اجرای سند ملی زیست فناوری و محقق شدن اهداف سند داده شده که خوشبختانه نمایانگر پیشرفت‌های خوبی بود.

فصیحی ادامه داد:‌ دومین دستور جلسه امروز، ارائه پیش‌نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی بود که با توجه به این نکته که موضوع گیاهان دارویی و طب سنتی در نقشه جامع علمی کشور جزو ‌اولویت‌های «الف» حوزه علمی و فناوری طبقه‌بندی شده‌اند؛ تصویب سند ملی حاوی چشم‌انداز،‌ راهبردها، اهداف کلان و... این موضوع را تبیین و پیش‌بینی کند تا منشوری برای فعالیت منسجم دستگاه‌های کشور در این حوزه باشد.

وی گفت:‌ با توجه به وجود ستادی برای این حوزه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای این ستاد پیش‌نویس سندی را تهیه و در جلسه امروز ارائه کردند که بخش‌هایی از آن به تصویب رسید و بررسی بقیه این سند در جلسه آینده انجام خواهد شد.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سخنانی بر اولویت سرمایه‌گذاری در بخش گیاهان دارویی و طب ایرانی تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت:‌ با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری در این موضوع داری اولویت است.

وی افزود:‌ به‌عنوان مثال از سیزده اقلیم گیاهان دارویی شناخته شده در جهان، کشورمان از یازده اقلیم برخوردار است که این قابلیت زیرساخت خوبی برای تنوع گیاهان دارویی در کشور ایجاد کرده است.

عصاره ادامه داد: محققان و پژوهش‌گران تاکنون بیش از 2300 گونه گیاه دارویی را در کشور شناسایی کرده‌اند که از این گونه‌ها می‌توان ترکیبات مفیدی را استخراج کرد.

دبیر ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی گفت:‌ ماحصل تلاش صورت گرفته در ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خوشبختانه امروز برای تصویب نهایی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح شد.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های نسبی کشورمان در این موضوع و عنایت به سابقه کشورمان در این حوزه، حتما باید این حوزه مورد توجه مضاعف قرار گیرد.

عصاره ادامه داد: ارزش افزوده‌ای که از گیاهان دارویی ایجاد می‌شود در کنار کارآفرینی و اشتغال‌زایی این مبحث توسعه فناوری و ایجاد ثروت از این طریق در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان نیز گفت:‌ در سال 1384 نزدیک به 200 قلم داروی گیاهی در وزارت بهداشت ثبت شده بود که امروز خوشبختانه به عدد بیش از 800 قلم رسیده‌ایم و انشاء‌الله با تصویب نهایی سندگیاهان دارویی، چتر حمایتی بر سر تمام فعالان این حوزه گسترده شود.

کلمات کلیدی: نخستین مرکز فرابورس، فرابورس، فن‌بازار، شورای عالی انقلاب فرهنگی

آمار بازدید: 282 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image