ارتباط مستقیم با 30687 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش لزوم برطرف شدن هرچه سریعتر مشکل ارز دانشجویی (24 آبان 91)

لزوم برطرف شدن هرچه سریعتر مشکل ارز دانشجویی (24 آبان 91)

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: موسسات غیر مجاز ترفندهای بسیاری برای اعزام دانشجویان به خارج از کشور به کار می‌گیرند که تنها هدفشان دریافت پول هنگفت از خانواده‌هاست.



به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، محمدمهدی زاهدی در مورد فعالیت‌ مؤسسات غیرمجاز برای اعزام دانشجو به خارج از کشور، افزود: این شرکت‌ها و موسسات با استفاده از فضای تبلیغاتی، ترفند‌های بسیاری را برای گمراه کردن افراد به کار می‌برند.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم هوشیاری خانواده‌ها در اعزام دانشجو به خارج از کشور، ادامه داد: بدیهی است که فعالیت این موسسات غیرقانونی بوده و امکان دارد خانواده‌ها تحت تاثیر تبلیغات فریبنده و بدون توجه به مجوز موسسه موردنظر، فرزند خود را برای تحصیل به خارج از کشور اعزام کنند.


این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فعالیت موسسات بدون مجوز اعزام دانشجویان به خارج از کشور با هدف دریافت پول هنگفت انجام می‌گیرد، تاکید کرد: متاسفانه این موسسات نمی‌توانند تمهیدات خوبی برای اعزام دانشجویان به خارج از کشور درنظر بگیرند و تنها با دریافت پول زیاد به دنبال خالی کردن جیب والدین هستند.


وی تصریح کرد: دلالان این موسسات با سوء‌استفاده از ناآگاهی دانشجویان ایرانی، آنها را در قبال دریافت وجه به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های سایر کشورها ترغیب می‌کنند که این کار علاوه بر غیرقانونی بودن، موجب شده که برخی افراد فریب خورده در دستیابی به هدف خود مبنی بر تحصیل در دانشگاه‌های معتبر نیز ناموفق بمانند.


زاهدی با تذکر به خانواده‌ها درباره اعزام فرزندان خود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور، گفت: به دلیل آنکه هنوز نتوانسته‌ایم برخی رشته‌های دوره دکتری را به خوبی پرورش و توسعه دهیم، بهتر است که دانشجویان در رشته‌هایی همچون زیرشاخه حقوق شامل حقوق در فضا، حقوق در نفت و ... به خارج از کشور بروند، اما لازم است که برای انجام این کار، از راه‌های قانونی و موسسات دارای مجوز استفاده کنند.


رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر رفع مشکلات ارزی دانشجویان، گفت: برای اعزام دانشجویان به خارج از کشور باید مشکل ارزی هرچه سریع‌تر برطرف شود، زیرا در حال حاضر هنوز بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به برطرف نشدن مشکلات ارزی معترض هستند.


کلمات کلیدی: مشکل ارز دانشجویی، ارز دانشجویی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آخرین اخبار ارز دانشجویی، اعزام دانشجو

آمار بازدید: 400 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image