ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی (23 آبان 91)

برگزاری مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی (23 آبان 91)

مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی برگزار شد.



به گزارش خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آیین تقدیر از برگزیدگان نوزدهمین دوره کتاب‌ سال دانشجویی جهاد دانشگاهی که امروز (سه‌شنبه، 23 آبان‌ماه) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد، علی زجاجی - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی - با اشاره به سیاست‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: تبلیع و ترویج فرهنگ اسلامی،‌برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، ایجاد آمادگی فکری و افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی در قشر جوان به منظور مقابله با غربزدگی و انحرافات فرهنگی در چهارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، رویکرد اساسی جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی است.


او در ادامه با اشاره به برنامه‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بیان کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در راستای تحقق برنامه‌های ترویجی، فرهنگی و توسعه‌یی جهاد دانشگاهی، اهداف سازمان شامل تمرکز در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در همه ابعاد، انجام فعالیت‌های تولیدی، ترویجی، تبلیغی و کمک‌آموزشی و ایجاد انضباط تشکیلاتی در فعالیت‌های انتشاراتی را بر عهده دارد.


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره کتاب سال دانشجویی گفت: فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های دانشجویان، افزایش انگیزه مطالعه و پژوهش، بهره‌مندی جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق از جمله علل طراحی و برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال دانشجویی است.


زجاجی تاکید کرد: این اهداف در قالب فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشگاه‌ها رقم می‌خورد که آن را در ردیف موفقیت‌های علمی کشور قرار می‌دهد و ثمرات این فرآیند شامل دانشجویان و دانشگاهیان کشور خواهد شد و حضور همه‌جانبه وزارتخانه و نهادهایی چون وزارت علوم، وزارت بهداشت، نهاد رهبری، سازمان فعالیت‌های قرآنی، معاونت میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و ... اعتبار علمی درخور توجهی برای این جشنواره فراهم کرده است.


او درباره داوری‌های انجام‌شده در این دوره از جشنواره کتاب‌ سال دانشجویی گفت: در داوری‌ها تلاش شده است که اخلاق مبنای داوری باشد. این داوری‌ها در چهار مرحله انجام شده است؛ در مرحله نخست 50 درصد کتاب‌ها حذف شده‌اند، در مرحله دوم کتاب‌ها بر اساس گرایش‌ها به داوران زبده آن گرایش داده شده است و در مرحله بعدی برگزیدگان و شایستگان تقدیر اعلام و در مرحله چهارم نفرات برتر انتخاب و معرفی شدند.


در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی - رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور - با اشاره به اهمیت مباحث قرآنی در فضای علمی گفت: در این دوره از کتاب‌ سال دانشجویی بخش قرآنی از سایر بخش‌ها جدا شده است و این به خاطر رابطه دین و علوم است. کسی که فیزیک و شیمی می‌نویسد، با علوم زمینی سروکار دارد که با آسمان ربطی ندارد، اما کتاب قرآنی درباره قران حرف می‌زند که متاسفانه دانشمندان ما موفقیت لازم را کسب نکرده‌اند و قرآنی‌های ما هم آن بهره درست و جامع از قرآن را نبرده‌اند و باید به دعوای قرآن و علوم بیش‌تر توجه کرد و شاید اگر آشتی و جمع‌شدنی اتفاق بیفتد، بتوانیم همه زیر سایه قرآن باشیم.


تقوی با اشاره به اهمیت قرآن در علم‌آموزی گفت: حضرت علی (ع) می‌گویند، علم اولی و آخری در قرآن است و آدم با خواندن قرآن به نهایت غنا می‌رسد و بعد از آن فقری وجود نخواهد داشت و کسی که قران می‌خواند، بی‌نیاز از هر چیز است. در نتیجه اگر دانشجویان ما با قران انس بگیرند، می‌توانند با حقیقت قران ارتباط برقرار کنند و سرچشمه معارف را در خود جمع کنند.


او افزود: مهم ترین نکته، توسل و تسلیم در قرآن است و در نتیجه این توسل و تسلیم قرآن گنجینه علم و معرفت خودش را به سمت ما باز می‌کند و با توجه به شرایط امروز می‌شود فهمید که ما هنوز وارد عرصه برداشت علمی از قرآن نشده‌ایم، چون به آن درجه از معرفت نرسیده‌ایم و شهدای علمی ما کسانی بودند که ابتدا در برابر قرآن تسلیم و پاک شدند و بعد برکات علمی برای آن‌ها در پی داشته است.


در ادامه، محمد سلگی - دبیر نوزدهمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی - برگزاری این جشنواره را با هدف ارج نهادن به استعدادهای دانشجویان مؤلف خواند و گفت: ادامه نوزدهمین دوره این جشنواره نشان می‌دهد که دانشجویان از این جشنواره استقبال کردند و امسال 1400 کتاب به این جشنواره رسیده که در بخش‌های عمومی و بخش‌های ویژه‌ای چون کتاب‌ سال قرآنی، تولید ملی، اشتغال و کارآفرینی و گردشگری بوده‌اند. ما امسال تلاش کرده‌ایم تا جوان‌ترین مولف و مولف پرتلاش را معرفی کنیم و از ناشری که در زمینه نشر آثار دانشجویی تلاش کرده است، تقدیر کنیم.


دبیر نوزدهمین دوره جشنوراه کتاب سال دانشجویی با اشاره به داوری‌های این دوره از جشنواره گفت: داوری این دوره از جشنواره در سه بخش محتوایی، روش‌شناسی و ضوابط شکلی لحاظ شده است که 9 اثر به عنوان آثار برگزیده و 16 اثر به عنوان اثر قابل تقدیر و یک نشر به عنوان نشر قابل تقدیر معرفی شده‌ است.


او افزود: در سر راه چاپ کتاب‌های دانشجویی مشکلاتی هست و دانشجویان به دلایل مالی و سنی برای چاپ آثارشان با مشکلاتی مواجه‌اند. این دبیرخانه تلاش می‌کند علاوه بر معرفی آثار برگزیده به دانشجویان، برای چاپ کتاب‌های شان یاری کند و این نیازمند مساعدت وزارتخانه‌های مختلف است. ما همچنین طرح تبدیل پایان‌نامه به کتاب و خلاصه کتاب‌ها با هدف ترویج کتاب‌خوانی را در دست انجام داریم. همچنین طرح معرفی تازه‌های کتاب در دانشگاه‌ها را در دست اجرا داریم که این همه نیازمند یاری سایر بخش‌ها نیز هست.


کلمات کلیدی: جشنواره کتاب سال دانشجویی، کتاب دانشجویی، چاپ کتاب دانشجویان، جشنواره کتاب

آمار بازدید: 439 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image