ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه اختلاف‌نظر وزارت علوم و مجلس درباره سند آمایش آموزش‌عالی (21 آبان 91)

اختلاف‌نظر وزارت علوم و مجلس درباره سند آمایش آموزش‌عالی (21 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش از اختلاف‌نظر وزارت علوم و مجلس درباره سند آمایش آموزش‌عالی خبر داد.


رضا صابری، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیته را سند آمایش آموزش عالی دانست و گفت: وزارت علوم در واقع کلیات این طرح را آماده و تا سطوح استانی معین کرده که قرار است در کشور چه اتفاقی بیفتد.

وی با بیان اینکه در این آمایش اختلاف‌نظری بین مجلس و وزارت علوم وجود دارد، افزود: وزارت علوم معتقد است که سند آمایش آموزش عالی باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و تصویب شود اما مجلس معتقد است که باید چارچوب‌های اصلی طرح آمایش آموزش عالی در مجلس به تصویب برسد و برای آن قانونگذاری شود.

به گزارش فارس، برنامه‌ریزی آمایش آموزش عالی به عنوان بخشی از آمایش سرزمین است که هدف آن توسعه آموزش عالی براساس توزیع فعالیت‌های آموزش عالی و جمعیت در سرزمین، با دیدی درازمدت به منظور بهره‌برداری بهینه از امکانات آن و همچنین مشخص کردن نقش و مسئولیت خاص هر زیرنظام آموزش عالی بر اساس توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به طور هماهنگ با دیگر زیرنظام‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی و توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور است.

کلمات کلیدی: سند آمایش آموزش‌عالی، آموزش عالی، وزارت علوم، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

آمار بازدید: 431 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image