ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت منبع تغذیه چند منظوره در واحد علوم‌وتحقیقات (21 آبان 91)

ساخت منبع تغذیه چند منظوره در واحد علوم‌وتحقیقات (21 آبان 91)

ایران مدرس به نقل از خبرگزاری فارس: منبع تغذیه چند منظوره برای نخستین بار در کشور در واحد علوم و تحقیقات ساخته شد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، منبع تغذیه چند منظوره ولتاژ و فرکانس بالا برای نخستین بار در کشور توسط پژوهشگر مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات ساخته شد.

حامد نیکمرام، پژوهشگر مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات درباره این منبع‌ تغذیه گفت: برای انجام تحقیقات بیوتکنولوژی مختلف که از تکنولوژی‌های جدیدی مانند پلاسمای سرد استفاده می‌شود، نیاز به منبع اختلاف پتانسیل ولتاژ و فرکانس بالا بوده است؛ از آنجا که تهیه منبع تغذیه و وارد کردن آن به کشور کاری دشوار و مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری بود، بنابراین تصمیم گرفتم شخصا اقدام به ساخت آن کنم.

وی با بیان این مطلب که از ویژگی‌های بارز این منبع تغذیه، توانایی ایجاد اختلاف پتانسیل‌های بسیار بالا با قابلیت تنظیم دقیق ولتاژ و فرکانس و همچنین جریان خروجی متغیر آن است، افزود: این ویژگی‌ها سبب شده تا این دستگاه هیچ مورد مشابه داخلی نداشته و حتی مزیت‌های منحصربه فرد خود را نسبت به نمونه‌های خارجی داشته باشد.

نیکمرام تصریح کرد: این منبع تغذیه دارای کاربردهای ویژه‌ای است که از آن جمله می‌توان به ایجاد پلاسما با گازهای مختلف با خواص کاربردی متفاوت، استفاده در نانو تکنولوژی و همچنین مورد استفاده قرار گرفتن آن در تحقیقات بیوتکنولوژی و پزشکی که از تکنولوژی‌های جدیدی مانند پلاسما و پالس‌های الکتریکی بهره می‌برند، اشاره کرد.

این محقق پلاسمای واحد علوم و تحقیقات، پیش از این نیز موفق به ساخت دستگاه استریلیزاسیون شیر با پلاسما جت و ابداع روش جدیدی برای از بین بردن میکروارگانیسم‌های شیر شده بود.

کلمات کلیدی: منبع تغذیه چند منظوره، واحد علوم‌وتحقیقات، دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما

آمار بازدید: 428 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image