ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش جهاد دانشگاهي،مجري پيچيده‌ترين قرارداد پژوهشي صنعت نفت/بومي‌سازي «دكل‌هاي حفاري» كليد خورد (تیر 91)

جهاد دانشگاهي،مجري پيچيده‌ترين قرارداد پژوهشي صنعت نفت/بومي‌سازي «دكل‌هاي حفاري» كليد خورد (تیر 91)

 قرارداد بومي سازي و ساخت داخل چهارده دستگاه دكل حفاري خشكي، روز چهارشنبه طي مراسمي با حضور وزراي نفت و دفاع و رييس جهاد دانشگاهي و جمعي از معاونان و مديران مربوطه در ساختمان مركزي وزارت نفت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فناوري ايسنا با نهايي شدن اين قرارداد، چهار دستگاه از اين دكل هاي حفاري با مهندسي و برند ايراني توسط كنسرسيوم جهاد دانشگاهي واحد علم و صنعت و شركت فناوران پارسيان(فجر شيراز) ساخته خواهد شد.


يادگاري تاكيد كرد: توانمندي بالاي جهاد دانشگاهي در بومي سازي تجهيزات صنعت نفت

دكتر محمد حسين يادگاري، رييس جهاد دانشگاهي، طي سخناني در اين مراسم با اشاره به سابقه‌ 32 ساله‌ اين نهاد در انجام فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي مورد نياز صنايع كشور گفت: جهاد دانشگاهي توانمندي‌هاي بسياري در حوزه‌ صنايع نفت داشته و در آينده‌ فعاليت‌هاي خود تمركز بيشتري بر پروژه‌هاي اين صنعت مهم در كشور خواهد داشت.

وي خاطرنشان كرد: توانايي‌هاي جهاد دانشگاهي پس از 32 سال فعاليت به حدي رسيده كه امروز مي‌تواند در حوزه‌هاي مختلف صنايع نفت نقش مهمي داشته باشد. بر همين اساس فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي بر روي پروژه‌هاي اين حوزه مانند دكل‌هاي حفاري نفت، نمك‌زدايي پالايشگاه‌هاي نفت و غيره متمركز خواهد شد.



امضای قرارداد بومی سازی و ساخت داخل چهارده دستگاه دکل حفاری خشکی
يادگاري افزود: جهاد دانشگاهي فعاليت‌هاي خود در حوزه‌ نفت را از پروژه‌هاي فازهاي پارس جنوبي آغاز كرده و پس از آن طرح‌ها و پروژه‌هاي ديگري مانند دكل‌هاي حفاري، حذف آلاينده‌ها، استفاده از باكتري‌هاي نفت‌خوار، افزودني‌هاي صنعت نفت، كاتاليست‌ها، لوله‌ي مغزي سيار، بازوهاي بارگيري نفت خام، كاليبراسيون سيستم‌هاي نفت و غيره را در دستور كار خود قرار داد.

رييس جهاد دانشگاهي با بيان اين كه يكي از مهمترين موضوعاتي كه در اين نهاد به آن توجه ويژه خواهد شد، ساخت تجهيزات مورد نياز وزارت نفت است، اظهار اميدواري كرد كه جهاد دانشگاهي بتواند همانند ديگر پروژه‌هاي خاتمه يافته‌ خود اين پروژه‌ها را نيز با موفقيت پشت سر گذاشته و نياز كشور را در اين زمينه برطرف كند.


وزير دفاع: صنعت نفت پيش‌قراول مبارزه با استكبار در شكستن تحريم‌هاست

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم در سخناني با اشاره به اين كه وزارت نفت حركت جديدي را در خود اتكايي و قطع وابستگي آغاز كرده است، گفت: صنعت نفت پيش قراول مبارزه با استكبار تحت فشارها و تحريم‌هاي بسياري قرار گرفته و به همين سبب به عنوان خط مقدم اين مبارزه مطرح است.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي اضافه كرد: امروز حركت جديدي در بومي‌سازي به سوي خوداتكايي و قطع وابستگي در كشور به ويژه در وزارت نفت آغاز شده كه نويد بخش آينده‌ بسيار درخشاني براي اين حوزه از نظر اتكاء به توان داخلي است.

وي افزود: صنعت نفت در حال حاضر به عنوان پيش قراول مبارزه با استكبار تحت فشار زيادي از سوي دشمن قرار گرفته و همين وضعيت سبب مي‌شود تا اين صنعت در خط مقدم اين مبارزه قرار گرفته و به صورت همه جانبه در راستاي شكستن تحريم‌ها حركت كند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اين كه فرصت‌هاي بسياري در اثر تحريم در اختيار وزارت نفت قرار گرفته است، اظهار كرد: وزارت دفاع و صنايع آن در كنار وزارت نفت هستند تا بتواند بخشي از نيازهايي را كه احتياج به بومي سازي دارند تامين كند.

سردار وحيدي در پايان با اشاره به بومي سازي و ساخت داخل 14 دستگاه دكل حفاري خشكي به عنوان يكي از مهمترين پروژه‌هاي صنعت نفت خاطرنشان كرد: با اين تفاهم‌نامه كشور و صنعت نفت وارد يك بومي‌سازي كامل و ساخت تجهيزاتي مهم با فناوري پيچيده خواهد شد كه بر اساس اين قرارداد تمامي تجهيزات مربوطه در داخل كشور ساخته مي‌شود كه افتخار بزرگي براي كشور است.



امضای قرارداد بومی سازی و ساخت داخل چهارده دستگاه دکل حفاری خشکی

وزير نفت: توسعه‌ ميادين نفت و گاز به اندازه‌ 100 سال گذشته دكل حفاري نياز دارد


مهندس رستم قاسمي، وزير نفت با اشاره به اهميت و ضرورت اجراي پروژه‌هاي بزرگ و استفاده از توانمندي و پتانسيل داخلي در آنها گفت: اجراي پروژه‌هاي بزرگ در ميادين نفت و گاز اشتغالزايي بالايي را فراهم مي‌كند.

وي اظهار كرد: امروز اراده‌ دولت، مجلس و ديگر دستگاه‌هاي اجرايي بر تسريع حركت لكوموتيو صنعت نفت قرار گرفته و ما نيز در اين عرصه درصدديم تا در سال جاري با اتكا به توان داخل، توسعه صنعت نفت را بيش از پيش سرعت دهيم. به گونه‌اي كه شاهد انعقاد قراردادهاي بزرگي در اين زمينه بوده وبسياري ديگر از پروژه‌ها نيز در سال جاري به قرارداد تبديل خواهند شد كه انجام آنها به تحقق اهداف برنامه‌ پنجم كمك خواهد كرد.

قاسمي با بيان اين كه اجراي قراردادها و پروژه‌هاي مورد نياز صنعت نفت مي‌تواند ظرفيت توليد نفت و گاز كشور را افزايش دهد، تصريح كرد: در حال حاضر در صنعت نفت كشور براي تمامي ميادين نفت و گاز برنامه‌ريزي شده كه اجراي پروژه‌هاي نفتي در اين ميادين مي‌تواند اشتغال‌زايي مناسبي براي كشور در صنعت نفت ايجاد كند اما براي اين توسعه نيازمند تجهيزات و كالاهاي نفتي هستيم كه همواره بخشي از آنها به كشور وارد مي‌شود. اين درحالي است كه با فراهم آوردن زيرساخت‌ها وبا به كارگيري بخش‌هاي خصوصي و توانمندي‌هاي داخلي دستگاه‌هايي مانند وزارت دفاع مي‌توان نسبت به رفع اين نياز اقدام كرد.

وزير نفت با اشاره به امضاي قرارداد بومي سازي و ساخت چهار دستگاه دكل حفاري خشكي به عنوان يكي از نيازهاي ضروري صنعت نفت عنوان كرد: ساخت اين چهارده دستگاه دكل كه طي فرآيند آن فناوري لازم منتقل شده و دكل ملي حفاري ساخته خواهد شد از اهميت بالايي برخوردار است و امروز بايد به اندازه‌ي 100 سال گذشته براي توسعه‌ و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد نفت و گاز، دكل حفاري توليد كنيم كه اميدواريم اين قرارداد در موعد مقرر و با موفقيت به پايان برسد.


معاون پژوهشي وزير نفت: ساخت دكل حفاري از پيچيده‌ترين فناوري‌هاي صنعت نفت است

دكتر مقدم، معاون پژوهش و فناوري وزير نفت نيز با اشاره به اين كه بومي‌سازي و ساخت داخلي 14 دستگاه دكل حفاري خشكي كه توسط جهاد دانشگاهي انجام خواهد شد، كارآمدترين و حرفه‌اي‌ترين قرارداد پژوهش و فناوري صنعت نفت است، گفت: ايران با ساخت اين دكل‌ها به معدود كشورهاي دارنده اين فناوري خواهد پيوست.

وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري دربازديدي كه از دستاوردهاي صنعت نفت در پژوهشگاه صنعت نفت داشته‌اند، فرمودند« بايد به گونه‌اي عمل شود تا هر آنچه كه صنعت نفت و گاز متكي به آن است در داخل توليد شود» كه اين بيانات نشان مي‌دهد اتكاء به توان داخلي از اهميت بالايي برخوردار است.

مقدم افزود: قرارداد بومي‌سازي و ساخت داخلي 14 دستگاه دكل حفاري خشكي كارآمدترين، عملياتي‌ترين و حرفه‌يي‌ترين قرارداد پژوهش و فناوري است كه توليد محصول تجاري و خريد آن را در پي دارد. همچنين دكل حفاري يكي از پيچيده‌ترين فناوري‌ها در صنعت نفت است كه پس از اجراي اين طرح ايران جزو معدود كشورهاي دارنده اين فناوري در جهان به شمار خواهد رفت.

معاون پژوهشي وزير نفت با بيان اين كه براي انعقاد اين قرارداد 159 جلسه برگزار شده و بيش از 15 سازمان مختلف همكاري كرده‌اند، خاطرنشان كرد: در امضاي اين قرارداد توانستيم دانش فني، توليد كننده محصول و خريد آن را با يكديگر پيوند زده و درصدديم تا اين روش را در ديگر پروژه‌هاي خود به كار گيريم تا پژوهش و فناوري پايه‌ توليد كنندگان در توليد محصول براي خريد باشد.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد تا بر اساس اين قرارداد جهاد دانشگاهي بتواند در ساخت اين دكل‌ها به ويژه دكل‌هاي 11 تا 14 دانش فني قابل ارائه به صورت دانش فني مستقل با قابليت تجاري سازي، حق اختراع قابل ثبت، برخوردار از برند ملي و بين‌المللي و غيره را كسب كند.



امضای قرارداد بومی سازی و ساخت داخل چهارده دستگاه دکل حفاری خشکی

مدير عامل شركت ملي نفت خبر داد: بومي‌سازي 70 درصد ساخت دكل‌هاي حفاري تا آخر93 احداث دو هزار و 500 چاه‌ نفت و گاز جديد در كشور

مديرعامل شركت ملي نفت با اشاره به انعقاد قرارداد بومي‌سازي و ساخت داخل 14 دستگاه دكل حفاري خشكي گفت: بر اساس اين قرارداد 10 دستگاه دكل حفاري خشكي تا پايان سال 92 و چهار دستگاه تا پايان سال 93 ساخته و تحويل خواهد شد.

مهندس قلعه‌باني كه در مراسم امضاي قرارداد بومي سازي و ساخت داخل 14 دستگاه دكل حفاري خشكي بين جهاد دانشگاهي، وزارت نفت و وزارت دفاع در ساختمان مركزي وزارت نفت سخن مي‌گفت، اظهار كرد: ساخت تجهيزات صنعت نفت يكي از نيازهاي مهم در حوزه نفت در كشور است كه با ايجاد كنسرسيوم‌هايي با حضور دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش بنيان تامين خواهد شد.

وي افزود: توسعه‌ صنايع بالادستي در آينده‌ نزديك در بخش‌هاي مختلف به ويژه ساخت داخل تجهيزات مورد نياز از طريق انعقاد قرارداد با بخش‌هاي خصوصي صورت خواهد گرفت به گونه‌اي كه بتوانيم نه تنها به عنوان توليد كننده بلكه به عنوان يك صادركننده در منطقه تجهيزات و محصولات خود را با قيمت وكيفيت مناسب عرضه كنيم كه دكل‌هاي حفاري يكي از نمونه‌هاي آن است.

قلعه‌باني با بيان اينكه دو هزار و 500 چاه فعال در كشور وجود دارد تصريح كرد: درصدديم تا براي افزايش ظرفيت‌ها و حفظ چاه‌هاي موجود 2500 چاه ديگر در كشور ايجاد كنيم.

همچنين بخش‌هاي بسياري از نيازهاي صنعت نفت از طريق راه‌اندازي كنسرسيومي از دانشگاه‌ها و بخش‌هاي خصوصي برطرف شده كه امضاي قرارداد 14 دستگاه دكل حفاري خشكي 2000 اسب بخار يكي از نمونه‌هاي آن است.

مديرعامل شركت ملي نفت ادامه داد: بر اساس اين قرارداد ساخت 10 دستگاه دكل حفاري خشكي تا پايان سال 92 به پايان مي رسد كه 54 درصد آن ساخت داخل بوده و در ادامه نيز چهار دستگاه ديگر با استفاده از 70 درصد تجهيزات وتوانمندي داخلي تا پايان سال 93 به اتمام مي‌رسد كه با دستيابي به 72 درصد دانش فني داخلي مي‌توان دكل حفاري ملي را توليد كرد به گونه‌اي كه پس از 10 ماه از امضاي اين قرارداد بايد دو دستگاه تحويل داده شده و پس از آن در هر سه ماه دو دستگاه به وزارت نفت تحويل شود.

کلمات کلیدی: پروژه صنعت نفت، بومی سازی دکل حفاری، جهاد دانشگاهی

آمار بازدید: 478 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image