ارتباط مستقیم با 30710 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه شروع دوباره فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های ساحل عاج (20 آبان 91)

شروع دوباره فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های ساحل عاج (20 آبان 91)

فعالیت‌های آموزشی در ساحل عاج که در پی درگیری‌های خشونت‌آمیز پس از انتخابات بین طرفداران «جیباگبو» و «اوتارا» متوقف شده بود، پس از 18 ماه از سر گرفته شد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه «کوکودی» بزرگترین دانشگاه در ساحل عاج است که 62000 از 85000 دانشجوی کل کشور در ساحل عاج را پوشش می‌دهد. این دانشگاه پس از 18 ماه بازگشایی می‌شود.


گفتنی است تمامی سه دانشگاه کشور ساحل عاج در پی ‌درگیری‌های پس از انتخابات این کشور که منجر به کشته شدن 3000 نفر شد، از آوریل 2011 بسته بودند.


طی دهه اخیر فدراسیون دانشجویان ساحل عاج رفته رفته کنترل دانشگاه کوکودی که در صحنه‌ درگیری‌های جنگ داخلی بود، را در اختیار گرفته است.


به گزارش پایگاه خبری «گاردین»، به گفته وزیر آموزش کشور ساحل عاج، در پی این تخریب و غارت چیزی در ساختمان دانشگاه باقی نمانده بود و تمام کامپیوترها و کتاب‌ها غارت شده بودند و شورشیان قصد داشتند بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس را غیرممکن سازند.


وی همچنین افزود: پیش از اینکه این بازسازی‌ها عملی شود، مسوولان باید نسبت به خلع ید و تخلیه هزاران نفر که ساختمان را به تصرف درآورده و در آن سکنی گزیده بودند، اقدام می‌کردند.


بازسازی دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید یک موفقیت سیاسی برای دولت این کشور تلقی می‌شود.


\"جورج سیری\"، سفیر فرانسه که در ماه سپتامبر از این دانشگاه بازدید کرده است، می‌گوید: طی تنها چند ماه شاهد تغییرات بنیادی بوده و از دیدن سرعت و کیفیت بالای بازسازی‌ها شگفت‌زده شده است.


با این حال نشریه لوموند که اواخر سپتامبر با دانشجویان این دانشگاه مصاحبه کرده از قول آنها اذعان داشت: بعید به نظر می‌رسد کلاس‌ها در موعد مقرر آغاز شوند. زیرا کامپیوترها و تجهیزات آزمایشگاهی هنوز نرسیده‌اند. آنها همچنین نگران افزایش شهریه مقطع لیسانس به میزان 12 الی 200 دلار هستند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های ساحل عاج، وضعیت دانشگاه‌های ساحل عاج، دانشگاههای خارج، بازسازی دانشگاه‌های ساحل عاج

آمار بازدید: 552 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image