ارتباط مستقیم با 30740 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش اختصاص بودجه‌های فراوان برای جذب نخبگان کشورهای جهان سوم (17 آبان 91)

اختصاص بودجه‌های فراوان برای جذب نخبگان کشورهای جهان سوم (17 آبان 91)

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: کشورهایی که قدرت اقتصادی هستند برای جذب نیروهای باهوش و نخبه کشورهای جهان سوم بودجه های فراوانی را اختصاص می دهند.


به گزارش خبرنگار مهر، حسین نادری منش صبح امروز در چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها که هم اکنون در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه محور اصلی حرکت دانشگاهها آموزش است به نقش برجسته معاونان آموزشی در پیشرفت دانشگاهها و کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در دانشگاهها حتی اگر دانشجو در مقطع دکترا پژوهشی انجام می دهد روش پژوهش کردن به وی آموزش داده می شود و اگر در این زمینه آموزش مناسب صورت گیرد خروجی علمی خوبی هم خواهد داشت.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه نمی توان در آموزش عالی باری به هر جهت و سرسری کار کرد، به کشورهایی اشاره کرد که از نخبگان کشورهای جهان سوم بهره می برند و در این باره گفت: امروزه کشورهایی که قدرت اول اقتصادی هستند به آموزش عالی خود می نازند و یکی از مراکز جذب نیروهای باهوش سایر کشورها به شمار می آیند.

وی ادامه داد: آنها حاضرند دانشجویان باهوش کشورهای جهان سوم را جذب کنند و در این زمینه بودجه های فراوانی را اختصاص می دهند. از سوی دیگر حتی اگر قرار باشد نیروهای خود را اخراج می کنند اما در حوزه علم و پژوهش سرمایه گذاری فراوانی انجام می دهند.

نادری منش در ادامه سخنان خود با تاکید بر تربیت نیروی انسانی و فرهنگسازی در این زمینه توسط دانشگاهها، اظهار داشت: وقتی در کشور یک نفر به عنوان نفر برتر کنکور معرفی می شود برای این شخص چند میلیون دلار هزینه شده اما ممکن است یک کشور خارجی برای این شخص برتر ما ماهی صدها هزار دلار هزینه کند که در واقع این دانشجو را مفت به دست آورده است اما این شخص نخبه باید یادش باشد که این آب و خاک خودش بود که وی را به عنوان یک فرد نخبه تربیت کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه معاونت آموزشی در دانشگاهها 70 درصد محور تحولات را در دست دارد، تاکید کرد که تربیت دانشجو به این شیوه برعهده معاون آموزشی دانشگاه است.

این مقام مسئول در وزارت علوم اظهار داشت: اگر 4 میلیون دانشجو را به خوبی تربیت کنیم، این توان به وجود می آید که مشکلات کشور و حتی منطقه نیز حل شود.

به گفته نادری منش یک نقد خوب در برونداد دانشگاه نیازمند یک سیستم آموزشی است از سوی دیگر در سیستم نظارت و ارزیابی و برخورد هوشمندانه مشکل وجود دارد که در این زمینه باید تعارفات را کنار گذاشت و جدی بود.

کلمات کلیدی: جذب نخبگان، جذب نخبگان جهان سوم، جذب نیروهای باهوش، جذب نیروهای نخبه، نخبگان جهان سوم

آمار بازدید: 356 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image