ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی آخرین مهلت دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای شرکت در رتبه‌بندی (11 آبان 91)

آخرین مهلت دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای شرکت در رتبه‌بندی (11 آبان 91)

رییس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه موسسات غیر انتفاعی به 5 دسته عالی، خوب، متوسط، قابل قبول و ضعیف رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: تا کنون از 430 موسسه حدود 130 موسسه اطلاعات خود را به ما ارائه کرده‌اند، بنابراین سایر موسسات تا 10 آذر ماه فرصت دارند تا اطلاعات مربوطه را در وب سایت وزارت علوم وارد کنند.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا عامری امروز در همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی که در محل دانشگاه شیخ بهایی اصفهان برگزار شد، افزود: موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی که تا 10 آذرماه اطلاعات خود را در وب سایت مربوطه وارد نکنند در طبقه آخر قرار می‌گیرند و تا 2 سال آینده نیز بررسی مجدد وضعیت موسسات انجام نمی‌گیرد.


وی با بیان اینکه موسسات غیر انتفاعی بر اساس 5 ملاک درجه‌بندی می‌شوند، گفت:‌ این ملاک‌ها شامل ملاک‌های آموزشی، امکانات، دانشجویی و فرهنگی، مدیریت، تشکیلات و نیروی انسانی و عامل ارکان شامل وضعیت هیات موسس، اساسنامه هیات امنا و غیره است.


به گفته وی از 130 موسسه غیر انتفاعی که تا کنون اطلاعات خود را به ما ارائه کرده‌اند هیچ کدام در رده عالی قرار نگرفته‌اند.


عامری در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی و با بیان اینکه 80 درصد دانشجویان کشور تنها در 22 رشته تحصیل می‌کنند، گفت: به ترتیب رشته‌های مدیریت، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران و حقوق بیشترین درصد دانشجویان را به خود اختصاص می‌دهند.


وی با بیان اینکه جمعیت کشور در رده سنی 18 تا 24 سال در سال جاری 11.5 میلیون نفر بود، گفت: این تعداد طی برنامه پنجم توسعه 2 میلیون و 100 هزار نفر کاهش می‌یابد.


وی با اشاره به عوامل تشکیل دهنده کیفیت در آموزش عالی گفت: این عوامل شامل اهداف، برنامه درسی، مدیریت و ساماندهی، کارکنان، دانشجویان، اعضای هیات علمی، دانش آموختگان، تجهیزات و غیره است.


سرپرست مرکز نظارت وزارت علوم خاطر نشان کرد: همچنین ارتقای کیفیت آموزش عالی نیز در پنج قالب شاخص‌سازی، استانداردسازی، ساختار سازی نظارت و ارزیابی آموزش عالی، اعتبار سنجی و درجه‌بندی و رتبه‌بندی انجام می گیرد.


وی در خاتمه از تصویب احراز صلاحیت شغلی در هیات دولت به ویژه در دوره‌های مهارتی خبر داد.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های غیرانتفاعی، رتبه بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی، موسسات غیر انتفاعی، غیر انتفاعی

آمار بازدید: 897 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image