ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی شرایط ارتقاء و تاسیس رشته جدید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی (11 آبان 91)

شرایط ارتقاء و تاسیس رشته جدید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی (11 آبان 91)

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضوابط تبدیل موسسات غیرانتفاعی به دانشگاه و همچنین ایجاد رشته در این موسسات را عنوان کرد.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسنی امروز در همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی که در محل دانشگاه شیخ بهایی اصفهان برگزار شد، در خصوص شرایط ارتقای موسسات غیرانتفاعی به دانشگاه، گفت: بر این اساس موسسات باید دارای سه دانشکده و هر دانشکده نیز حداقل دارای سه گروه آموزشی، 800 دانشجو، 6000 مترمربع فضای کلی، 9 عضو هیات علمی تمام وقت و 20 درصد از این اعضای هیات علمی استادیار تمام وقت باشند. همچنین هر گروه باید دارای سه عضو هیات علمی تمام وقت باشد که حداقل یک عضو آن استادیار تمام وقت باشد.


وی در خصوص ضوابط ایجاد رشته در موسسات غیر انتفاعی نیز گفت: داشتن اساسنامه مصوب، دارا بودن رشته در مقاطع پایین‌تر ، متناسب بودن رشته با نیاز آن استان، داشتن هیات امنای قانونی و رییس یا سرپرست قانونی برخی از این شرایط است.


حسنی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای درخواست رشته‌هایشان باید بر اساس اولویت‌بندی طرح آمایش اقدام کنند، گفت: در این زمینه باید به دنبال ایجاد رشته‌های جدید و میان رشته‌ای باشند.


وی تاکید کرد: همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی دکتری باید مطابق با ضوابط دانشگاه‌های دولتی عمل کنند.


حسنی با بیان اینکه از سال آینده طبق تصمیمات گرفته شده جهت ارتقای کیفیت و بهبود بخشیدن موسسات، اخذ رشته باید بر اساس موافقت اصولی باشد و یکی از پارامترها برای اخذ رشته، مصوب کردن اساسنامه است.

کلمات کلیدی: دانشگاههای غیرانتفاعی، شرایط ارتقا دانشگاه‌های غیرانتفاعی، شرایط تاسیس رشته جدید غیر انتفاعی، غیر انتفاعی

آمار بازدید: 723 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image