ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش آغاز به کار جشنواره بین المللی ویژه تحقیقات علوم انسانی (6 آبان 91)

آغاز به کار جشنواره بین المللی ویژه تحقیقات علوم انسانی (6 آبان 91)

ششمین جشنواره بین الملل فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و علوم اسلامی با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، پاتریک رینگنبرگ - یکی از برگزیدگان این جشنواره در این مراسم با بیان اینکه اسلام شناسی و ایران شناسی در اصل ساخته علوم انسانی غرب اند، ادامه داد: با این حال آنها منحصر به غرب نیستند، به طور خاص از آنجایی که این علوم سعی در کاوش، توصیف و درک پیچیدگی های تمدن های اسلامی و ایرانی دارند، به جهانشمولی مرتبط اند.

وی ادامه داد: منظورم از جهانشمولی نه تنها اسلام شناسی و ایران شناسی مرتبط با مسلمانان، غیر مسلمانان، ایرانیان و غیر ایرانیان است بلکه مطالعه عمیق یک دین و یا یک تمدن است که می تواند درک بهتری از شرایط انسانی و تاریخی مان به ما بدهد.

به گفته این برگزیده ششمین جشنواره بین المللی فارابی، استادان، محققان و دانشجویانی که به مطالعه اسلام و ایران می پردازند به خاطر شرایط ژئوپلیتیکی موجود دچار مشکل اند چرا که ایران از نظر ارتباطات معمولی با دیگر کشورها با محدودیت روبرو است. این بار اول نیست که ایران با شرایط سختی روبرو شده و مورخان به خوبی می دانند که تاریخ همچون رودی مواج است اما همان طور که در قرآن آمده شادی فاصله چندانی با اندوه ندارد.

وی ادامه داد: ما باید قلمروهای جدید را مورد کاوش قرار دهیم تا نقشه های جدید ترسیم کنیم اما حوزه های مطالعاتی ما اغلب بیش از حد تخصصی شده اند و ما نیازمند مطالعات میان رشته ای هستیم در حالی که هر رشته دانشگاهی باید در چارچوب مرزهای خود باقی بماند.

برنده جشنواره فارابی ابراز امیدواری کرد که هم اکنون و در آینده نیز بین محققان، دانشگاههای ایرانی و خارجی همکاری ها و گفتگوهای گسترده تری در مورد مسائل مربوط به ایران شناسی رخ دهد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مطالعات علمی ایران بیشتر ترجمه و چاپ شوند و همایش های بین المللی بیشتری در ایران برگزار شود تا شاهد ایجاد پل های ارتباطی و پیشرفت های دوطرفه باشیم.

به گفته این برنده جشنواره فارابی اسلام شناسی و ایران شناسی در زمان حال بسیار حائز اهمیت است چرا که در دنیای پرتضاد و تنش امروز این دو می توانند به درک بهتر میان تمدن ها کمک کنند.

کلمات کلیدی: تحقیقات علوم انسانی، جشنواره بین المللی علوم انسانی، جشنواره بین الملل فارابی، فارابی

آمار بازدید: 365 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image