ارتباط مستقیم با 30731 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه راه اندازی 4 رشته گرایش جدید خبرنگاری و پذیرش100هزار دانشجوی کارشناسی حرفه‌ای (4 آبان 91)

راه اندازی 4 رشته گرایش جدید خبرنگاری و پذیرش100هزار دانشجوی کارشناسی حرفه‌ای (4 آبان 91)

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از پذیرش اولین دوره‌های کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری با ظرفیت 100 هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 80 رشته کاملاً مهارتی جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده که بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر است.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، رجبعلی برزویی در نشست خبری در مجتمع رفاهی بانک کشاورزی بابلسر با اشاره به راه‌اندازی 200 مرکز صنعتی علمی کاربردی طی دو سال گذشته در کشور، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بهترین الگوی رابطه دانشگاه و صنعت است.


وی با اشاره به راه اندازی چهار رشته خبرنگاری مقطع کارشناسی در این دانشگاه، گفت: این رشته‌ها شامل خبرنگاری سیاسی و اقتصادی، ورزشی، قرآنی و مذهبی و اجتماعی و فرهنگی است.


برزویی خاطرنشان کرد: تمام رشته‌های خبرنگاری شغل محور و تخصصی محور هستند و دروس این رشته 40 درصد به صورت نظری و 60 درصد به صورت مهارتی ارائه می‌شود.


وی یادآور شد: در مقطع کارشناسی تمامی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی دروسی از جمله قانون کار، قوانین تامین اجتماعی، مدیریت منابع انسانی و هنر مذاکره را به عنوان توانمندی عمومی فرا می‌گیرند.


برزویی با بیان اینکه ظرفیت مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مازندران، شش هزار نفر است، گفت: دانشجویان مراکز علمی کاربردی مازندران در 90 رشته محل مشغول به تحصیل هستند که 19 رشته آن مانند تئاتر کاربردی، معماری، حمل و نقل شهری و ذوب فلزات کاملا جدید به شمار می‌آید.


وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با کمک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و برخی از دستگاه‌ها قانون حمایت از آموزش‌های مهارتی را در حال تدوین دارد.


معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه نظام شرایط احراز اشتغال نیز در حال تدوین است، گفت: به زودی آیین‌نامه اجرایی کاربینی و کارورزی نیز تدوین می‌شود.


برزویی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی بهترین الگوی رابطه دانشگاه و صنعت است، افزود: این دانشگاه صنعت را درگیر آموزش‌های مهارتی کرده و دانش در محیط اجرایی شده و صنعت‌گر در محیط صنعت مجری آموزش شده است.


وی با بیان اینکه 940 مرکز علمی کاربردی با حدود 500 هزار دانشجو با اعتبارات اختصاصی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: مراکز جدید علمی کاربردی با ظرفیت خاص و متناسب با نیاز استان‌ها ایجاد خواهد شد.

کلمات کلیدی: خبرنگاری، رشته خبرنگاری، گرایش های جدید رشته خبرنگاری، میزان پذیرش دانشجوی کارشناسی حرفه‌ای، کارشناسی حرفه‌ای، علمی کاربردی

آمار بازدید: 765 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image