ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه آغاز اعلام‌نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی (تیر 91)

آغاز اعلام‌نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی (تیر 91)

محمدرضا مردانی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به ثبت اعلام نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ویژه فراخوان سراسری، گفت: از امروز تا 30 مردادماه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی فرصت داده شد تا اقدام به بارگذاری اطلاعات بکنند.


وی با بیان اینکه از 30 مرداد پالایش از نیازها صورت می‌گیرد، افزود: در 20 شهریور متقاضیان می‌توانند وارد سامانه شوند و براساس رشته تحصیلی، مقطع و گرایش تحصیلی براساس نیازهای درج شده بر روی ساماندهی 3 اولویت تعیین کنند.

به گفته مردانی، درج نیاز دانشگاه‌ها بر روی سامانه منوط به کسب مجوز و اعلام سهمیه از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم خواهد بود؛ خصوصا دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم بایستی دقیقا سهمیه‌شان را تعیین و اعلام کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و موسسات وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و همچنین دانشگاه‌ و موسسات غیردولتی می‌بایست بعد از اخذ مجوز از هیئت امنای مربوطه با معاونت آموزشی وزارت علوم هماهنگی کنند تا سهمیه‌شان هماهنگ شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، رویکرد مرکز جذب در سال 91 را براساس آمایش سرزمینی آموزش عالی، دانست و تصریح کرد: به استناد راهبردهای وزارت علوم نقشه جامع علمی کشور که در قالب برنامه‌های 5 ساله توسعه است، جذب هیئت علمی هم منوط به این زمانبندی است که در برنامه پنجم توسعه می‌بایست تعداد مشخصی هیئت علمی برای موسسات جذب کرد.

مردانی در پایان با اشاره به جذب هیئت علمی براساس برنامه‌های پنج ساله توسعه و اینکه باید هر سال تعداد مشخصی هیئت علمی پذیرش کنیم، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های بزرگ بناست در سال جاری تعداد قابل توجهی هیئت علمی جذب شود.

کلمات کلیدی: جذب هیات علمی، جذب هیئت علمی، جذب هیات علمی دانشگاهها، آغاز اعلام‌نیاز دانشگاه‌ها برای جذب هیات علمی، جذب اعضای هیأت علمی

آمار بازدید: 932 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image