ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تشکیل اتاق فکر کرسی‌های آزاداندیشی در واحد علوم و تحقیقات (1 آبان 91)

تشکیل اتاق فکر کرسی‌های آزاداندیشی در واحد علوم و تحقیقات (1 آبان 91)

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: با استناد به این امر که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، از نیمسال تحصیلی گذشته به تشکیل اتاق فکر و برگزاری این نشست‌ها و تشکیل شوراهای راهبردی از اساتید دیگر رشته‌ها در واحد علوم و تحقیقات اقدام شده است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر عصمت سوادی در نشست کرسی‌های آزاد اندیشی با اساتید گروه معارف اسلامی واحد علوم و تحقیقات، اساتید معارف این واحد دانشگاهی را سرمایه معنوی این دانشگاه دانست و افزود: با همکاری سازمان یافته و نظام‌مند اساتید معارف با معاونت فرهنگی و دفاتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی، می‌توان فعالیت‌های دانشگاهی را در زمینه قرآن و عترت ارتقاء بخشید.


در ادامه دکتر موسی الرضا طالبی معاون مدیر گروه معارف اسلامی واحد علوم و تحقیقات در این نشست گفت: براساس ابلاغیه‌های موجود دروس معارف از حالت آموزش محور به تربیت محور گرایش یافته است.


وی افزود: در گروه معارف واحد علوم و تحقیقات تلاش شده است تا از بهترین اساتید کشور در مسیر تربیت دانشجویان ارزشی بهره برده شود.


دکتر طالبی با بیان اینکه 10 هزار دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در ترم جاری واحدهای درسی گروه معارف را طی کرده‌اند، گفت: در طول هفته 240 کلاس با تدریس 63 نفر از اساتید برگزار می‌شود و علاوه بر 6 گرایش معارف، ارائه دروس روانخوانی قرآن، دفاع مقدس و وصایای حضرت امام (ره) نیز برعهده این گروه است.



در کرسی‌های آزاداندیشی خط قرمزی وجود ندارد


حجت‌الاسلام طیبی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، دانشجویان را برای برگزاری این نشست‌ها در مقاطع ارشد، دکتری و در سطح اساتید به منظور نظریه پردازی و تولید علم آماده می‌کند و تمرینی برای ارائه مباحث مستدل و مستند در جمع دانشجویی و قدرت تحمل نظریات دیگر است.


وی با بیان این مطلب که در کرسی های آزاداندیشی خط قرمزی وجود ندارد و تنها خط قرمز، توهین به نظر و عقاید دیگران است، افزود: نشست‌های آزاد اندیشی باید توسط اساتید، در دو مقوله کنترل زمان و عدم خروج از بحث، مدیریت شود.


حجت الاسلام طیبی گفت: هدف از برگزاری این نشست ها انجام کار فرهنگی در سطح عالی است. از جمله فواید جانبی برگزاری این نشست‌ها نیز تعامل بیشتر دانشجویان و اساتید است.


به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر اسدالله متاجی مدیرکل آموزش واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، تمرینی برای تحصیلات تکمیلی است و در این نشست‌ها با ایجاد امنیت بیشتر برای ارائه نقطه نظرات، جسارت را نیز به دانشجویان می‌آموزد.

کلمات کلیدی: اتاق فکر کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی آزاد اندیشی، علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات

آمار بازدید: 419 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image